Sökning: "Emotional Display"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden Emotional Display.

  1. 1. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nora Claesson; Lisa Persson; [2024]
    Nyckelord :Tobaksfria nikotinprodukter; Visuell kommunikation; Instagram; Varumärkesidentitet; Känslomässig varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER

  2. 2. Och då du länge blickar in i en avgrund, blickar avgrunden också in i dig. : Ekofobi och kolonial ångest i Joseph Conrads Heart of Darkness och Algernon Blackwoods The Man Whom the Trees Loved

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Melika Söderlund Kanarp; [2024]
    Nyckelord :Ecophobia; colonialism; Joseph Conrad; Heart of Darkness; Algernon Blackwood; Ekofobi; kolonialism; Joseph Conrad; Heart of Darkness; Algernon Blackwood;

    Sammanfattning : This thesis aims to examine the manifestation of ecophobia in negative emotional expressions in Heart of Darkness by Joseph Conrad and “The Man Whom the Trees Loved” by Algernon Blackwood and how this relates to colonialism and colonial anxiety. The term ecophobia, popularized by Simon C. LÄS MER

  3. 3. An analysis of how video advertising factors influence consumers' impulse purchase intentions — In the context of short-form video

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Huihao Lu; Yating Zheng; [2023]
    Nyckelord :Short-form video advertising; impulsive purchase intention; emotional response; Business and Economics;

    Sammanfattning : Online shopping is gradually becoming a daily behavior in people's lives, and advertising marketing methods based on short videos are also playing an increasingly important role in this trend. Different from pictures and texts, it combines sound and picture, is easy to spread, and contains a lot of information, which conforms to people's habit of using fragmented information. LÄS MER

  4. 4. "När jag hänger av mig uniformen, följer arbetspasset och känslorna med den" : En kvalitativ studie om polisers upplevelse och hantering av emotionellt arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Julia Bjällerstedt Olsson; Matilda Brännhult; [2023]
    Nyckelord :emotional labour; police officers; the police authority; emotional management; dramaturgical perspective; roles; qualitative research approach; emotionellt arbete; poliser; Polismyndigheten; känslohantering; dramaturgiskt perspektiv; roller; kvalitativ forskningsansats;

    Sammanfattning : Polisyrkets karaktär kräver att den anställda kan utföra emotionellt arbete för att uppvisa de känslor som stämmer överens med arbetsrollen. Detta medan både befolkningen och brottsligheten ökar i Sverige vilket leder till en ökad arbetsbelastning samtidigt som det fattas ett tusentals poliser. LÄS MER

  5. 5. The discourse on policy shifts and NATO-membership

    Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Linda Jarl; [2023]
    Nyckelord :NATO; non-alignment; security; discourse; arguments; constructivism;

    Sammanfattning : The decision to apply for Swedish membership in NATO in May 2022 demonstrates a major shift in security policy, as it means leaving the tradition of non-alignment. Three factors make this event interesting to explore further. LÄS MER