Sökning: "Emotionell differentiering"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Emotionell differentiering.
1. En utmärkt story : En studie om Storytelling som ett emotionellt differentierande marknadsföringsinstrument
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : I och med marknadsglobaliseringen har antalet verksamma aktörer på den svenska marknaden mångdubblats genom åren och konkurrensen mellan dem blir allt hårdare. Konsumenterna har i sin tur blivit allt mer medvetna och söker idag andra värden som känslor och upplevelser. LÄS MER
2. What´s the Story? Storytelling: Hur skapar man en berättelse för att stärka ett varumärke?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tiden då en bra produkt sålde sig själv är över. Forskare är överens om att det ökade utbudet av produkter i dagens samhälle har medfört att företagens utmaning numera ligger i att differentiera likartade produkter genom att förvandla dessa till ett koncept eller en livsstil. LÄS MER