Sökning: "Emotionell och Rationell kommunikation"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Emotionell och Rationell kommunikation.
1. Kommunikation inom revisionsbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel: Kommunikation inom revisionsbranschen Problemformulering: Revisionsbranschen kan antas vara en osynlig bransch när det kommer till att stärka varumärket genom kommunikation i sociala medier. Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap för forskningsområdet om hur företag i revisionsbranschen använder sig av kommunikation i sociala medier. LÄS MER
2. En kvalitativ studie som beskriver betydelsen av fastighetsmäklares sätt att kommunicera med bostadssäljare.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Titel: En kvalitativ studie som beskriver betydelsen av fastighetsmäklares sätt att kommunicera med bostadssäljare. Bakgrund med frågeställning: Framgångsrika relationer är något som många bolag strävar efter att uppnå för att skapa vinstfördelar. LÄS MER
3. Vad lockar en grön kund? : - En kvantitativ studie om hur konsumenter påverkas av positivaoch negativa aspekter inom grön marknadsföring
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilken inverkan grön marknadsföring har påkonsumenter i deras val av produkt gällande livsmedel. Genom att undersöka fem olika aspekter inomgrön marknadsföring ämnar studien att ge mer insikt i hur konsumenter kan påverkas i både positivoch negativ riktning. LÄS MER
4. Sinnesmarknadsföring : avtryck på kundens intryck
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Konsumenten är idag inte en rationell individ i lika stor utsträckning som tidigare. I dagens postmoderna kunskapssamhälle söker kunden en emotionell upplevelse kring en produkt och vill uppleva en spänning i sitt konsumerande. LÄS MER