Sökning: "Empirical corporate finance"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden Empirical corporate finance.

  1. 1. Does it pay to be transparent? - An empirical study on the relationship between yield and transparency for EU corporate green bonds

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Nestor Stenson; Unurjargal Chuluunjav; [2023-07-03]
    Nyckelord :corporate green bonds; yield; transparency; information asymmetry; CBI aligned; CBI certified; self-labeled;

    Sammanfattning : This thesis uses OLS methodology to investigate the relationship between yields and transparency on green bonds. Transparency is divided into three categories: Self-labeled green bonds following the voluntary GBP framework, CBI aligned green bonds following CBI taxonomy with external verification and CBI certified green bonds following the CBI framework with mandatory external verification by the independent body Climate Bonds Standards Board. LÄS MER

  2. 2. Determinants of capital structure: an empirical study on the European technology industry in a dynamic panel difference-GMM analysis

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Alfred Rydsmo; Jacob Sandequist; [2023-06-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper investigates the determinants of capital structure for 146 publicly traded technology companies in 14 different European countries over the 2009 to 2021 period. The study aims to test the relationship between firm leverage and its determinants suggested by both traditional corporate finance theory as well as previous findings. LÄS MER

  3. 3. At the Sustainable Finance Frontier - Sustainability-Linked Bonds: Targets, Sustainability Profiles and Yield Spreads

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikko Ala-Porkkunen; Rasmus Roth; [2023]
    Nyckelord :Sustainability-Linked Bonds; Yield Spreads; Sustainability Performance Target; Corporate Social Responsibility; Efficient Market Hypothesis; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: To investigate whether the ambitiousness of sustainability performance target and/or issuer sustainability profile have an influence on Sustainability-Linked Bond (SLB) yield spreads. Methodology: The utilized econometric approach is OLS regressions on a cross-sectional data. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetslänkade lån - vägen till en mer hållbar fastighetsbransch : En studie om tillämpningen av hållbarhetslänkade lån och dess effekter hos svenska fastighetsbolag

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Olivia Dahlman; Rachna Hirani; [2023]
    Nyckelord :Sustainability Linked Loans; Sustainability Linked Bonds; Real Estate Industry; ESG Investing; ESG Loans; Green Loans; ESG Lending; Sustainable Finance; Green Economy; EU Taxanomy; Corporate Social Responsibility; Signaling; Greenwashing; Climate Change; hållbarhetslänkade lån; hållbarhetslänkade obligationer; fastighetsbranschen; ESG- investeringar; ESG-lån; gröna lån; ESG-utlåning; hållbar finansiering; grön ekonomi; EU- taxonomi; företagens sociala ansvar; signalering; greenwashing; klimatförändring;

    Sammanfattning : The construction and real estate sector accounts for a significant part of Sweden's total greenhouse gas emissions. Swedish real estate companies play a leading role in the climate transition and represent more than half of the Swedish market for green corporate bonds. LÄS MER

  5. 5. Utmaningar och möjligheter ett företag kan möta vid rebranding och repositioning : En kvalitativ studie som undersöker utmaningar och verktyg företag inom finansbranschen kan använda vid rebranding och repositioning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alice Larsson; Alexandra Eklund; [2023]
    Nyckelord :rebranding; repositioning; financial industry; challenges; models; strategies; rebranding; repositioning; finansbranschen; utmaningar; modeller; strategier;

    Sammanfattning : Finansbranschen utmärker sig som en bransch med höga krav på tillförlitlighet och trovärdighet. En grundförutsättning för finansföretagens överlevnad är kundens fortsatta förtroende där varumärket har en avgörande roll. LÄS MER