Sökning: "Employee’s Perception."

Visar resultat 1 - 5 av 662 uppsatser innehållade orden Employee’s Perception..

  1. 1. Medarbetarnas förståelse – avgörande för framgångsrika förändringar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Eva-Lisa Blom; Victor Hildesson; [2024]
    Nyckelord :change process; communication; leadership; feedback; employee perspective; resistance to change; förändringsprocess; kommunikation; ledarskap; feedback; medarbetarperspektiv; motstånd till förändring;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Medarbetarnas förståelse – avgörande för framgångsrika förändringar Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Eva-Lisa Blom och Victor Hildesson Handledare: Emilia Kvarnström Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur medarbetare upplever en förändringsprocess på arbetsplatsen. Med fokus på kommunikation, ledarskap och medarbetarnas möjlighet till att komma med feedback, förväntas studien ge svar på hur dessa faktorer påverkar medarbetarnas upplevelse av förändringen, och hur brister i dessa kan skapa motstånd. LÄS MER

  2. 2. Mellan raderna - En kvalitativ studie om varuhuschefers roll i en organisationsförändring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Abrahamsson; John Ericsson; Alexandra Tsakiris; [2024]
    Nyckelord :mellanchefer; organisationsförändring; filtrering; identitet; föräldraroll; middle managers; organizational change; filtering; identity; parenting role; Business and Economics;

    Sammanfattning : En kvalitativ studie som syftar till att bidra med en ökad nyansering av mellanchefers roll i organisationsförändringar genom att se till hur de själva uppfattar rollen i fråga och vad den innefattar. Studien behandlar således frågeställningen: ”Hur ser varuhuschefer på sin roll i en organisationsförändring?” För att besvara denna frågeställning har en kvalitativ fallstudie gjorts på sju varuhuschefer som har positionen som mellanchefer. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  4. 4. Säker i det digitala landskapet : En studie om betydelsen av internutbildning inom cybersäkerhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Klara Wallman; Ebba Risberg; [2024]
    Nyckelord :Cybersecurity; Security awareness; Education and Training; Cybersäkerhet; Säkerhetsmedvetenhet; Internutbildning;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framsteg ökar organisationers sårbarhet mot cyberhot och konsekvenserna vid attacker kan bli mycket kostsamma. Trots starka tekniska skydd lämnas organisationer sårbara på grund av den mänskliga faktorn. Säkerhetsmedvetenhet bland anställda blir därför avgörande för en organisations överlevnad. LÄS MER

  5. 5. Defining customer value in disruptive business models

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Antonia Welzel; [2023-07-20]
    Nyckelord :customer value; disruptive innovation; subscription-based car ownership;

    Sammanfattning : Customer value is a relatively complex concept and is very dependent on the perspective that is taken as well as on the context of the value offer. The aim of this thesis is to identify how customer value is defined in more dynamic environments, specifically in the context of disruptive business models. The case company in the thesis is Lynk & Co. LÄS MER