Sökning: "Employee Branding"

Visar resultat 1 - 5 av 138 uppsatser innehållade orden Employee Branding.

  1. 1. Is a Brand Light, Flexible, and Disposable? A Closer Look at Ingka Centres in the Face of Change – An Exploratory Case Study

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tess Meyer; Emily Brown; [2020]
    Nyckelord :Employer Branding; Employee Engagement; Corporate Restructuring; Organizational Change; Subsidiary Organization; Ingka Centres; IKEA; Business and Economics;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore the interrelation of employer branding and employee engagement in the context of corporate restructuring and organizational change. Our research follows an interpretative and abductive approach. We have conducted a qualitative case study with Ingka Centres as our case company. LÄS MER

  2. 2. Fenomenet medarbetarupplevelse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Eleonora Sjöblom; Johanna Madeleine Rhodin; [2020]
    Nyckelord :Medarbetarupplevelse; generation; employer branding; exitsamtal; ledarskap och organisationskultur; employee satisfaction; employee experience; Social Sciences;

    Sammanfattning : Medarbetarupplevelse (employee satisfaction or employee experience) is an organizational phenomenon that has become an ascending work-process within the HR-profession. Through five interviews with various HR-practitioners, we managed to answer this essay’s three framing questions: 1) How can medarbetarupplevelse be defined? 2) Which essential and mutual factors can we identify in the interviews? 3) How does the HR-function work with medarbetarupplevelse? We have used a phenomenological approach during the conduct of the study, where we mainly worked in the consense of Giorgi’s phenomenological analysis method. LÄS MER

  3. 3. Intern employer branding i revisionsföretag : En kvalitativ flerfallsstudie om hur Big Four företagen kan minska sin personalomsättning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Carl Öberg; Mikaela Carlsson; [2020]
    Nyckelord :employer brand; employer branding; internal employer branding; employee turnover; audit firms; employer brand; employer branding; intern employer branding; personalomsättning; revisionsföretag;

    Sammanfattning : Att lyckas behålla anställda har blivit en alltmer vanlig fråga för arbetsgivare i och med en förändrad arbetsmarknad med hög konkurrens, och en för hög omsättning av personal kan få stora konsekvenser för ett företag. En bransch som länge präglats av hög personalomsättning är revisionsbranschen, och trots att tidigare studier har gjorts för att hitta anledningar till detta är det fortfarande ett omtalat problem, och revisionsbyråerna arbetar ständigt med att få sina anställda att stanna kvar på företagen, inte minst Big Four företagen. LÄS MER

  4. 4. Arbetsgivarvarumärkets betydelse : -för ett varuproducerande företag på landsbygden

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv; Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv

    Författare :Elin Segerbäck; Carolina Wåhleman; [2020]
    Nyckelord :Employer brand; attribute; EVP; psychological contracts; live the brand; employer branding ambassadors; Arbetsgivarvarumärke; attribut; EVP; psykologiska kontrakt; arbetsgivarvarumärkesambassadörer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att genom ett medarbetarperspektiv få en fördjupad förståelse för konceptet arbetsgivarvarumärke och vad som uppfattas attraktivt i ett varuproducerande företag på landsbygden. För att uppnå syftet har ett kvalitativt metodval med semistrukturerade intervjuer använts som datainsamlingsmetod. LÄS MER

  5. 5. Betydelsen av employer branding i den industriella sektorn, ålder och kön för att behålla sina anställda: : En kvantitativ fallstudie

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation; Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Josef Birol; Emilia Brobäck; [2020]
    Nyckelord :Psykologi; arbets- och organisationspsykologi; personalomsättning; employer branding.;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med denna studie var att undersöka betydelsen av ”employer branding” (det som på svenska kallas för arbetsgivarvarumärke) och ålder för medarbetares benägenhet att stanna kvar i en organisation (den engelska benämningen employee retention). Vidare ämnade studien att undersöka könsrelaterade skillnader när det gäller viljan att stanna kvar i en organisation. LÄS MER