Sökning: "Employee Branding"
Visar resultat 16 - 20 av 192 uppsatser innehållade orden Employee Branding.
16. HR-Paradoxen: Att arbeta med mänskliga resurser som inte är på plats : En studie om hur HR-ansvariga kan arbeta med att skapa gemenskap och en gynnsam organisationskultur i en tid präglad av distansarbete
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Kandidatuppsats i Företagsekonomi III, Organisation 15 hp, 2FE78E, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar. VT 2023. Titel: HR-paradoxen: Att arbeta med mänskliga resurser som inte är på plats. LÄS MER
17. KOMPETENSFÖRSÖRJNING INOM FÖRSVARSMAKTEN : En tematisk textanalys av Försvarsmaktens styrdokument
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka, och därigenom skapa kunskap om, Försvarsmaktens kompetensförsörjningsstrategi. Utifrån syftet utgår uppsatsen från följande frågeställningar: Vad består Försvarsmaktens kompetensförsörjningsstrategi av? Vilka målsättningar prioriteras och vilka aktiviteter för kompetensförsörjning föreslås för att uppnå uppsatta mål i Försvarsmaktens styrdokument? Vilka utmaningar gällande Försvarsmaktens kompetensförsörjning kan identifieras i styrdokumenten? Den metod som används i uppsatsen är en tematisk textanalys av tre styrdokument; Försvarsmaktens årsredovisning 2021 med bilagor, Försvarsmaktens strategiska inriktning 2021 och Försvarsberedningens rapport 2019. LÄS MER
18. Finding the Perfect Fit : A Study of Person-Organisation Fit Between Generation Z and Employers
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis explores the conditions for perception of a person-organisation (P-O) fit between Generation Z (Gen Z) and employers in a talent acquisition context. The study is based on the presumption that the perception the candidate gets of the employer is based on the employer’s brand and vice versa. LÄS MER
19. Taking Corporate Communications and Marketing Strategies to the Next LevelThrough LinkedIn : A Case Study on a Company’s Brand’s LinkedIn
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This thesis explores how organisations communicate and perform marketing nowadays, with social media platforms at the core of their strategic plan. Due to its high relevancy in B2B, the research is focused on LinkedIn and the effect of its affordances which will help dig deeper into the possibilities of using this particular social media platform as a means to define, build and shape company image and brand identity. LÄS MER
20. CSR and Internal Stakeholders within the Swedish Fashion Retail Industry : An exploratory study on the relationship between organization and their employees in a harmful industry
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Managers can utilize tools such as Corporate social responsibility (CSR) and employer branding to manage the relationship between employees and the organization. CSR is a tool that can be used to make the organization look better. LÄS MER