Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Corporate Influencers as Communicators: Potential Challenges from an Organizational Perspective : A qualitative Study

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Laura Termöllen; [2023]
    Nyckelord :Corporate Influencer; Employee Advocacy; Employee Communication; Communicative Organization; Strategic Communication;

    Sammanfattning : The communication environment in which organizations operate is changing, not least due to the increasing digitalization. With social media platforms growing importance in a professional context, employees can become potent communicators with strategic relevance for organizations. LÄS MER

  2. 2. Business as usual trumps transformation: 1.5°C Businesses not on track

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Julia Martin; [2023]
    Nyckelord :climate policy; business climate action; emissions reduction targets; sustainable business; high-impact; Paris Agreement; sustainbility science; Social Sciences;

    Sammanfattning : Averting catastrophic climate change requires private businesses to reach net zero emissions while staying within 1.5°C of global warming. LÄS MER

  3. 3. Vi marknadsför vår arbetsplats : En nyanserad syn av employee advocacy via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Zoe Rundkvist; Marisol Nilsson Lopez; [2022]
    Nyckelord :Employee advocacy; social media; media agency; employee; CEO; social exchange theory; Employee advocacy; sociala medier; mediebyråer; medarbetare; VD; social exchange teorin;

    Sammanfattning : I Sverige har det främst undersökts synen på employee advocacy utifrån organisationens engagemang samt strategisk användning av konceptet. Den här studien undersöker det svenska perspektivet på employee advocacy via sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Employee Activism Towards Change for Sustainability : An exploratory study on what influences Millennials to go beyond predetermined job tasks and engage in activism efforts in the workplace in aim to tackle societal issues

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Iris Tallbäck; Dominyka Ciurovaité; Lenka Hélová; [2022]
    Nyckelord :Employee Activism; Millennials; Societal Issues; Sustainability;

    Sammanfattning : Background: Employees are undertaking a vital role in challenging the organizational practices that are contributing to the issues in contemporary society. Prior research has noted the generational shift in workplaces as an increased share of Millennials are bringing their values of sustainability to work. LÄS MER

  5. 5. Walk the talk – för en trovärdig hållbarhetsprofilering : En förklarande studie om sambandet mellan internal-external brand alignment och employee advocacy

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Madelene Eriksson; Lisa Thörn; [2019]
    Nyckelord :Sustainability marketing; Employee advocacy; Internal marketing; Brand; Hållbar marknadsföring; Employee advocacy; Intern marknadsföring; Förtroende; Brand commitment; Employer branding;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet och CSR är idag en självklarhet i många nordiska företag. Under de senaste åren kan även en ökning konstateras i konsumenters vilja att betala mer för hållbara produkter. LÄS MER