Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Corporate Influencers as Communicators: Potential Challenges from an Organizational Perspective : A qualitative Study
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : The communication environment in which organizations operate is changing, not least due to the increasing digitalization. With social media platforms growing importance in a professional context, employees can become potent communicators with strategic relevance for organizations. LÄS MER
2. Business as usual trumps transformation: 1.5°C Businesses not on track
Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUSSammanfattning : Averting catastrophic climate change requires private businesses to reach net zero emissions while staying within 1.5°C of global warming. LÄS MER
3. Vi marknadsför vår arbetsplats : En nyanserad syn av employee advocacy via sociala medier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : I Sverige har det främst undersökts synen på employee advocacy utifrån organisationens engagemang samt strategisk användning av konceptet. Den här studien undersöker det svenska perspektivet på employee advocacy via sociala medier. LÄS MER
4. Employee Activism Towards Change for Sustainability : An exploratory study on what influences Millennials to go beyond predetermined job tasks and engage in activism efforts in the workplace in aim to tackle societal issues
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Employees are undertaking a vital role in challenging the organizational practices that are contributing to the issues in contemporary society. Prior research has noted the generational shift in workplaces as an increased share of Millennials are bringing their values of sustainability to work. LÄS MER
5. Walk the talk – för en trovärdig hållbarhetsprofilering : En förklarande studie om sambandet mellan internal-external brand alignment och employee advocacy
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet och CSR är idag en självklarhet i många nordiska företag. Under de senaste åren kan även en ökning konstateras i konsumenters vilja att betala mer för hållbara produkter. LÄS MER