Sökning: "Employee focus"

Visar resultat 1 - 5 av 747 uppsatser innehållade orden Employee focus.

  1. 1. Medarbetarnas förståelse – avgörande för framgångsrika förändringar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Eva-Lisa Blom; Victor Hildesson; [2024]
    Nyckelord :change process; communication; leadership; feedback; employee perspective; resistance to change; förändringsprocess; kommunikation; ledarskap; feedback; medarbetarperspektiv; motstånd till förändring;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Medarbetarnas förståelse – avgörande för framgångsrika förändringar Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Eva-Lisa Blom och Victor Hildesson Handledare: Emilia Kvarnström Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur medarbetare upplever en förändringsprocess på arbetsplatsen. Med fokus på kommunikation, ledarskap och medarbetarnas möjlighet till att komma med feedback, förväntas studien ge svar på hur dessa faktorer påverkar medarbetarnas upplevelse av förändringen, och hur brister i dessa kan skapa motstånd. LÄS MER

  2. 2. Working Hours for First Responders - A comparative analysis of the implementation of Directive 2003/88/EC in Sweden and Denmark

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Agnes Enterman; Emmy Elfvelin; [2024]
    Nyckelord :Labour law; Working Time Directive 2003 88 EC; rest periods; on-call; stand-by; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This essay delves into the implementation of EU Directive 2003/88/EC on working time in Sweden and Denmark, with a specific focus on rest periods for firefighters and ambulance personnel. Analysing both national legislation and collective agreements due to the robust labour market system in both countries, the essay seeks to comprehend Sweden's response to criticism from the European Commission in 2023 and proposes strategies for improvement. LÄS MER

  3. 3. Management Strategies at Scania : Leadership and Motivation in a Global Context

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michaela Jallo; [2024]
    Nyckelord :Management strategies; international management; cross-cultural teams; Scania;

    Sammanfattning : This thesis explores insights into how management strategies in internationalbusiness, with focus on Scania, is influenced by psychological and institutionalfactors based on Self-Determination Theory and Institutional Theory.Consecutively, it further explores the impact on employee behaviour inmultinational corporations and how to enhance their well-being and performancefor company benefit. LÄS MER

  4. 4. Normer och lärande. : En studie av dynamiken mellan normer och medarbetares lärande på arbetsplatsen.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Lindqvist Wenwen; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to increase understanding of the relationship between norms and employee learning in the workplace. The study is aimed at employees' work experiences from different perspectives, such as collaboration, communication, organization of work, and room for action, and thereby highlights the dynamics between norms and employee learning in the workplace. LÄS MER

  5. 5. S.O.S Support Of Supervisors - A qualitative study on how middle-level managers perceive support within their organization: A social exchange perspective

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Laura Kirstine Tatschke Gammelgaard; Emelie Karlsson Offerlind; [2024]
    Nyckelord :Leadership support; support for managers; organizational support; organizational support theory; social exchange theory perceived organizational support; middle-level management; Social Sciences;

    Sammanfattning : Support in an organizational context has been a topic of academic discussion for many years. While there is no doubt that organizational support has been researched thoroughly, it seems that the focus always seems to land on the employee-manager perspective. LÄS MER