Sökning: "Employee recovery"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden Employee recovery.
1. Communication Professionals as the Office Factotum: A Study of Emotional Labour and Well-Being in the Communication Profession
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : This thesis investigated the concept of emotional labour for communication professionals in an internal communication context. Recently, the well-being of communication professionals has caught public attention in Sweden since the communication practitioner is considered an office factotum or all-purpose servant with numerous responsibilities and activities and is frequently overwhelmed by their multifaceted work assignments. LÄS MER
2. Scrolling for Success? The Impact of Social Media Microbreaks on Perceived Work Productivity and Psychological Detachment from Work
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Completing tasks and reaching goals at work depletes employees’ energy, motivation, and attentional resources, resulting in negative stress and fatigue experiences. Taking microbreaks from work may help recover from work demands and replenish these resources by positively affecting employee well-being and performance. LÄS MER
3. Stresshantering på arbetsplatsen : En kvalitativ studie om praktiska åtgärder för att hantera arbetsrelaterad stress
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Forskningsfrågor: 1. Vilka proaktiva åtgärder använder arbetsgivare i förebyggande syfte för att undvika utvecklingen av negativ stress på arbetsplatsen? 2. LÄS MER
4. Leveraging Service Recovery as a Marketing Tool
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Aim: The study aims to explore the process of service recovery, its transformation into a marketing tool and identifying the outcomes of the tool to the organizations. Methodology: The research employed a qualitative methodology with an inductive approach. LÄS MER
5. ”Laget före jaget” : En studie om medarbetarteams klagomålshantering inom svensk sporthandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: När det kommer till servicesammanhang, där det sker en hög grad av mänsklig interaktion, är det oundvikligt att fel begås eller att kunden blir missnöjd, vilket kan resultera i att kunden framför klagomål. Tidigare studier belyser att det är viktigt att kundklagomål tas väl hand om, för att inte riskera ett dåligt rykte eller att kunder går förlorade. LÄS MER