Sökning: "Employee value proposition"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden Employee value proposition.

  1. 1. Employer Branding incongruence : A qualitative study of the relationship between identity formation and employer branding among Gen Z in Sweden

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Emma Steén; Ebba Blomberg; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Identity formation; Work-life Balance; Fresh-start mindset; mobile technology; Generation Z;

    Sammanfattning : Background:  Employees are the basis upon which a successful firm is built. Today, it is a talents market, and companies must prioritize their employer branding strategies and improve their employee value proposition to attract and retain the best talent. LÄS MER

  2. 2. Teleworks effect on job-related relocation decisions : A study of the Swedish workforce

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Ellinor Ramstedt; [2023]
    Nyckelord :telework; teleworking; remote work; remote working; work from home; COVID-19; covid-19 pandemic; coronavirus pandemic; relocate; relocation; relocating; relocation decisions; job relocation; move; moving; transfer; employee value proposition; EVP; distansjobb; distansarbete; telependling; jobba hemifrån; covid-19; covid-19 pandemi; corona; coronapandemi; flytta; flytt; flyttning; employee value proposition; EVP;

    Sammanfattning : With teleworking becoming an increasingly normalized work arrangement after the Covid-19 pandemic, it opens up possibilities for workers to be located elsewhere than their workplace. This indicates that work-related relocation may not be a necessity anymore for parts of the workforce, because they can choose to work remotely instead of relocating. LÄS MER

  3. 3. Stay around : En kvalitativ fallstudie om hur ledare i en kunskapsintensiv organisation försöker behålla talang av Gen Y

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Henriksson; Otto Thorèn; [2023]
    Nyckelord :Gen Y; Kunskapsintensiva organisationer; Talent Management; Employee Retention; Employee Value Proposition;

    Sammanfattning : Gen Y (1980-1995) är en generation med förväntningar och behov, som innefattar att de i högre grad tenderar att byta arbetsplats jämfört med Gen X (1965-1980), vilket utgör en utmaning för organisationer. Studiens syfte är att beskriva och skapa en förståelse för hur ledare i en kunskapsintensiv organisation arbetar med Talent Management (TM) för att behålla talang av Gen Y. LÄS MER

  4. 4. Värdeerbjudande i managementkonsultbranschen : En fallstudie av hur företag arbetat för att behålla personal under covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hallberg; Tuva Löfving; [2023]
    Nyckelord :Employee retention; Employee Value Proposition; Värdeerbjudande; Motivation; Arbetstrivsel; Covid-19 Pandemin; Managementkonsultbolag;

    Sammanfattning : Covid-19 pandemin har medfört en ökad rotation på arbetsmarknaden, bland annat eftersom arbetsgivare inte anpassat sig till arbetstagares förändrade preferenser vad gäller balans, flexibilitet och välmående i arbete och privatliv. Detta kan anses särskilt problematiskt för kunskapsintensiva företag, där anställda utgör den huvudsakliga värdeskapande resursen. LÄS MER

  5. 5. ”Vi är jätteduktiga på att göra jättemycket, men vi är urdåliga på att tala om vad vi faktiskt gör” : En kvalitativ studie om hur en mindre kommun arbetar med sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Linn Eriksson; Emelie Lind Kylli; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; EVP Employee value proposition ; Attractive work; Generation Z; Public sector organization; Arbetsgivarvarumärke; EVP; Attraktivt arbete; Generation Z; Offentlig organisat ion;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att skapa en djupare förståelse för vad generation Z upplever som attraktivt hos en arbetsgivare och hur en mindre kommun använder sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z. För att uppnå syftet studerades en mindre kommun och dess HR-medarbetare om arbetet för att attrahera nya medarbetare. LÄS MER