Sökning: "Employer Brand Loyalty"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Employer Brand Loyalty.

  1. 1. Employer Brand Loyalty Revisited - Adapting to a Changing Reality - A qualitative article on how companies, engaging in Employer Branding efforts, need to adapt to a constantly changing context

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Viktor Brodin; Anna Forkman; [2019-07-03]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Brand Loyalty; Employer Brand Relations; Employer Brand Identity; Employer Value Proposition - EVP; External influences; Jolts;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. Bolaget före jaget

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Tegelström; Olivia Johnsson; Maja Jonson; [2019]
    Nyckelord :Internal employer branding; normative control; identity regulation; brand-centered control; auto-communication; loyalty; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose with this paper is to put forward the complexity with employees’ identification with an organizations brand and the organization overall. We wish to examine the effects of internal employer branding, both through mainstream perspectives as well as through normative control. LÄS MER

  3. 3. Vägen till lojala medarbetare : En kvantitativ studie om intern employer branding

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi; Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Ida Grönvik Möller; Malin Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :Attractive employer; employer brand; employer branding; EmpAt scale; loyalty; Social Identity Theory; Attraktiv arbetsgivare; EmpAt-skalan; employer brand; employer branding; lojalitet; Social Identity Theory;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the attitudes towards the employer brand of an individualcompany from an employee perspective. By applying the Employer Attractiveness scale(EmpAt) (Berthon et al. 2005), it is investigated how the employees perception ofattractiveness of the employer varies depending on selected demographic components. LÄS MER

  4. 4. Employer branding inom offentliga organisationer : Sjuksköterskors värdering av attribut vid val av arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Cecilia Johnsson; Ida Lundberg; [2017]
    Nyckelord :Employer branding; Public organizations; Employer value proposition; Word- of-mouth; Kliniskt basår; Introduction program; Organizational attractiveness; Attractiveness; Work-based learning; Employer branding; Arbetsgivarvarumärke; Offentlig organisation; Employer value proposition; Word-of-mouth; Kliniskt basår; Introduktionsprogram; Organisatorisk attraktivitet; Attraktivitet; Lärande i arbetslivet;

    Sammanfattning : Offentliga organisationer har ofta begränsade finansiella resurser att förhålla sig till. Med den ökade konkurrensen på arbetsmarknaden om kompetent personal finns ett behov för även offentliga organisationer att arbeta med dess attraktivitet gentemot intressenter. LÄS MER

  5. 5. Employer branding : Företags arbete med intern employer branding för att behålla personal

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jennifer Karagöl; Sitto Aktas; [2016]
    Nyckelord :employer branding; internal employer branding; employer brand; organizational identity; organizational culture; loyalty; employee retention; employer branding; intern employer branding; arbetsgivarvarumärke; organisationsidentitet; organisationskultur; lojalitet; behålla personal;

    Sammanfattning : .... LÄS MER