Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Vad anser sjuksköterskor vara en attraktiv arbetsgivare? : En kvalitativ intervjustudie om hur arbetsgivare inom vård och omsorg kan stärka sitt arbetsgivarvarumärke

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Susanna Baltovic Tuominen; Moa Lygren; [2022]
    Nyckelord :employer brand; attractive employer; nursing shortage; KASAM; workplace relations; development opportunities; motivation; work environment working conditions; arbetsgivarvarumärke; attraktiv arbetsgivare; sjuksköterskebrist; KASAM; relationer på arbetsplatsen; utvecklingsmöjligheter; motivation; arbetsmiljö arbetsvillkor;

    Sammanfattning : Sveriges Kommuner och Regioner samt Statistikmyndigheten (SCB) prognostiserar att det kommer råda brist på sjuksköterskor i framtiden. Behovet av att förbättra kompetensförsörjningsarbetet finns och ett sätt är att sträva mot att bli en attraktivare arbetsgivare med ett starkare arbetsgivarvarumärke. LÄS MER

  2. 2. Employer branding ur säsongsanställdas ögon : En kvalitativ studie som belyser kommunikationens roll i employer branding.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Johanna Nilsson; Emelie Zakrisson; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; employer branding framework; kultur; identitet; säsongsanställning; word-of-mouth; kommunikation;

    Sammanfattning : Employer branding is a concept that has become more and more common among today’s labor market because of the high turnover of employees, in the same time as it’s a competition to get the most qualified employees. In order to maintain the relation between organizations and current employees, employees from the past and potential employees a concept called employer branding is formed to help out with that. LÄS MER

  3. 3. Där kompetenta medarbetare trivs - En kvalitativ studie om vad organisationer bör tänka på i strävan mot att bli en externt och internt attraktiv arbetsgivare

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Nils Johansson; Klas Andersson; [2020]
    Nyckelord :employer branding; employer attractiveness; organizational attractiveness; attractive employer; job satisfaction;

    Sammanfattning : All employers possess an employer brand and the importance of strengthening it is increasing. There is a lack of competence in many sectors and more organisations compete for the same employees. Research shows that a strong employer brand increases the chances to attract the best talents and most competent people. LÄS MER

  4. 4. Employer Brand Loyalty Revisited - Adapting to a Changing Reality - A qualitative article on how companies, engaging in Employer Branding efforts, need to adapt to a constantly changing context

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Viktor Brodin; Anna Forkman; [2019-07-03]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Brand Loyalty; Employer Brand Relations; Employer Brand Identity; Employer Value Proposition - EVP; External influences; Jolts;

    Sammanfattning : This qualitative case study aims at critically analyse how businesses today, actively working on their Employer Brand, engage in this work in a changing context, focusing on Employer Brand Loyalty. This was done by investigating six case companies using interviews and document analysis. LÄS MER

  5. 5. Bolaget före jaget

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Tegelström; Olivia Johnsson; Maja Jonson; [2019]
    Nyckelord :Internal employer branding; normative control; identity regulation; brand-centered control; auto-communication; loyalty; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose with this paper is to put forward the complexity with employees’ identification with an organizations brand and the organization overall. We wish to examine the effects of internal employer branding, both through mainstream perspectives as well as through normative control. LÄS MER