Sökning: "Employer Branding frågor"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Employer Branding frågor.

  1. 1. Den nya platsbanken - Instagram? : En kvalitativ innehållsanalys av Polisen i Värmland & Räddningstjänsten i Karlstads regions användning av Instagram i Employer Branding syfte

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Emma Hastö; Lina Ström; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Authorities; Social media; Generation Y Z Instagram; Employer branding; Myndigheter; Sociala medier; Generation Y Z Instagram;

    Sammanfattning : En kvalitativ fallstudie genomfördes genom en innehållsanalys av två myndigheter i Värmland. Syftet var att undersöka hur två svenska myndigheter på regional nivå använder sig av Instagram med avsikt att stärka deras arbetsgivarvarumärke för att kunna locka ny arbetskraft. LÄS MER

  2. 2. HR-Paradoxen: Att arbeta med mänskliga resurser som inte är på plats : En studie om hur HR-ansvariga kan arbeta med att skapa gemenskap och en gynnsam organisationskultur i en tid präglad av distansarbete

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Kajsa Roos; Petra Ruzsa-Pal; [2023]
    Nyckelord :Remote work; Hybrid work; organizational culture; sense of community; HR-role; HR; HR-managers; strategic HR; employer branding; work-life balance; sense of belonging; sense of coherence; employee engagement; employee wellbeing; Distansarbete; hybridarbete; organisationskultur; gemenskap; HR-rollen; HR; arbetsgivarvarumärke; Work-life balance; känsla av sammanhang; KASAM; engagemang;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats i Företagsekonomi III, Organisation 15 hp, 2FE78E, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar. VT 2023. Titel: HR-paradoxen: Att arbeta med mänskliga resurser som inte är på plats. LÄS MER

  3. 3. "Starka varumärken får kraft inifrån" : En kvalitativ fallstudie om internkommunikation kopplat till en organisations arbetsgivarvarumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Lydia Berg; Filippa Grankvist; [2021]
    Nyckelord :employer brand; internal employer branding; internal communication; employees perceptions; employer value proposition; arbetsgivarvarumärke; intern employer branding; intern kommunikation; medarbetarnas uppfattningar; medarbetarlöfte;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats studien är att få djupare förståelse för och kunskap om hur organisationen vi undersökt, hädanefter benämnt som Organisation X kommunicerar internt för att stärka/upprätthålla sitt arbetsgivarvarumärke och hur detta implementeras och i sin tur uppfattas av medarbetarna.  Metod: Studien är en fallstudie som tillämpar en kvalitativ forskningsmetod med en tolkande ansats. LÄS MER

  4. 4. Hur gör kommuner för att attrahera och behålla kompetens? : En kvalitativ studie av kommuners arbete med employer branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sara Manoraj Pettersson; Stina Mattsson; [2019]
    Nyckelord :employer branding; employer branding recruitment; employer attractiveness; public sector; branding; employer branding; external employer branding; corporate branding; employer competitiveness; employer branding practice; talent management; social media; young adults; millennials;

    Sammanfattning : Employer branding är ett omfattande begrepp som används i många organisationer. Syftet med denna studie är att beskriva hur kommuner använde sig av employer branding utifrån att behålla och attrahera kompetens. LÄS MER

  5. 5. Att locka och behålla : En kvalitativ studie om två organisationers arbete med employer branding

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sally Ismail; Natalie Pastoriza Pehrsson; [2019]
    Nyckelord :employer branding; extern employer branding; intern employer branding; arbetsgivarvarumärke; arbetsmiljö; utvecklingsmöjligheter;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att rörligheten på arbetsmarknaden har ökat och att det finns en brist på kvalificerade arbetare. Arbetsgivarna har försökt att uppmärksamma detta problem genom att arbeta på sitt employer brand. LÄS MER