Sökning: "Employer Branding"

Visar resultat 1 - 5 av 592 uppsatser innehållade orden Employer Branding.

  1. 1. Med Employer Branding som verktyg : En intervjustudie om hur företag arbetar med Employer Branding som verktyg för rekrytering och styrning.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Miro Kordnejad; [2022]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Value Proposition; Recruitment;

    Sammanfattning : Många företag arbetar uttalat med Employer Branding, men med olika syften. Två vanligt förekommande ambitioner är att attrahera ny kompetens och arbeta med företagets värderingar. Men vad företag som arbetar med Employer Branding med samma målsättning har gemensamt, saknas det idag kunskap om. LÄS MER

  2. 2. Employer branding- En fenomenografisk studie om ett företags arbete med att attrahera, utveckla och behålla personal

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Sofia Fröjelin; Linn Adolfsson; [2022]
    Nyckelord :Employer brandig; Intern employer brandig; Extern employer brandig; Utveckling; Attraktion; Kvarhållning; Fenomenografi; Social Sciences;

    Sammanfattning : Anställda har blivit ett allt viktigare konkurrensmedel på dagens arbetsmarknad och därför behöver företag arbeta med att attrahera, utveckla och behålla sin personal. En strategi för att arbeta med detta är genom employer branding. LÄS MER

  3. 3. Socialt ansvarstagande i den svenska modebranschen - En komparativ studie av företag i varierande storlek

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Majken Lindgren; Victoria Morrison; [2021-12-02]
    Nyckelord :Modebranschen; Corporate Social Responsibility; Aktiviteter; Praktisera; Employer Branding; Intressentmodellen; Etik; Kommunikation;

    Sammanfattning : På grund av medial kritik som riktats mot modebranschen har det blivit en självklarhet för många företag inom branschen att implementera Corporate Social Responsibility (CSR). CSR är ett frivilligt ansvarstagande som saknar tydliga riktlinjer, vilket skapat skillnader i hur CSR praktiseras inom företag. LÄS MER

  4. 4. Employer branding ur ett genusperspektiv : Jämställdhet inom tillverkningsindustrin – attrahera och behålla kvinnliga ledare

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Maria Augustsson; Emma Bruks; [2021]
    Nyckelord :Employer branding; gender equality; gender studies; leadership; manufacturing industry; male-dominated work; attract; retain; female leader; Employer branding; jämställdhet; genus; ledarskap; tillverkningsindustrin; mansdominerat arbete; attrahera; behålla; kvinnliga ledare;

    Sammanfattning : Syftet med följande kandidatuppsats är att skapa en större förståelse för ledares upplevelser av employer branding ur ett genusperspektiv i mansdominerade organisationer. Denna kandidatuppsats har undersökt en organisation inom tillverkningsindustrin och har inslag av fallstudie. LÄS MER

  5. 5. Human resource localisation strategy and employer branding : A qualitative study on the association between human resource localisation strategy of MNCs and local employer branding

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Jiatong Xiu; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER