Sökning: "Employer Branding"

Visar resultat 1 - 5 av 406 uppsatser innehållade orden Employer Branding.

  1. 1. Att attrahera och behålla -En studie om svenska globalt kända företags Employer Branding

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Friman; Ebba Sköld; [2019-09-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Hållbar och attraktiv? - En kvalitativ studie om hållbarhet i platsannonser

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Gabriella Johansson; Amanda Törn; [2019-09-03]
    Nyckelord :Employer branding; Sustainability; CSR; Recruitment;

    Sammanfattning : This study examines how five of the largest, swedish companies work with corporate socialresponsibility (CSR) and sustainability. The current study investigates how the companiespresent their work with sustainability in their annual sustainability reports. LÄS MER

  3. 3. Störst kommer först? - Employer branding i mindre, nystartade företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Hanna Svensson; Sandra Andersson; [2019-09-02]
    Nyckelord :Employer branding; HR; konkurrens; nya företag; småföretag;

    Sammanfattning : In recent years, employer branding has become a popular and very used strategy for all typesof organizations and companies. Since the difference between big corporations and small,newly started companies, can be quite big it is important to take this under consideration whencreating the employer branding strategy. LÄS MER

  4. 4. Employer Brand Loyalty Revisited - Adapting to a Changing Reality - A qualitative article on how companies, engaging in Employer Branding efforts, need to adapt to a constantly changing context

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Viktor Brodin; Anna Forkman; [2019-07-03]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Brand Loyalty; Employer Brand Relations; Employer Brand Identity; Employer Value Proposition - EVP; External influences; Jolts;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  5. 5. "En större uppgift" - En kritisk retorikanalys av den svenska Polisens rekryteringskampanj ”Det finns en större uppgift”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ellen Gribing; Caroline Stenström Toll; Matilda Thomasson; [2019-07-01]
    Nyckelord :Employer branding; identitet; myndigheter; Polisen; profil; rekryteringskommunikation; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka Polisens rekryteringskommunikation för att utläsa om organisationens rekryteringsproblematik kan ligga i att de värden Polisen förmedlar om sig själva inte går i linje med sin värdegrund.Teori: Identitet, Employer branding, profil och retorik. Metod: Kritisk retorikanalys. LÄS MER