Sökning: "Employer Branding"

Visar resultat 1 - 5 av 421 uppsatser innehållade orden Employer Branding.

  1. 1. Employer branding, den enda vägen till framgång? : En kvalitativ studie om Karlstads kommuns employer branding

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Frida Brundin; Linda Kanavina; [2019]
    Nyckelord :employer branding; identity; identification; profession; employer branding; identitet; identifikation; yrkesroll; yrkeskår;

    Sammanfattning : Employer branding är något som idag kan ses som en självklarhet för många arbetsgivare. De anställda ska identifiera sig med arbetsplatsens varumärke och representera det på sådant sätt som arbetsgivaren önskar. Det krävs dock en hel del förberedning och hårt arbete för att detta ska nå ut till de anställda. LÄS MER

  2. 2. Kompetensförsörjning i kommunal verksamhet – strategier för att attrahera och rekrytera nya medarbetare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Lina Holmbeck; [2019]
    Nyckelord :Kompetensförsörjning; employer branding; kompetens; offentlig sektor; attrahera; rekrytera; Social Sciences;

    Sammanfattning : Kommunala verksamheter runt om i Sverige står idag inför en stor rekryteringsutmaning då antalet gamla och barn blir större och antalet medborgare i arbetsför ålder blir färre. På grund av detta är det viktigt för kommuner att arbeta med att attrahera och rekrytera nya medarbetare men även utveckla och behålla befintlig personal vilket går under begreppet kompetensförsörjning. LÄS MER

  3. 3. Employer Branding och dess interna och externa betydelse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Alicia Hansson; Emma Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Value Proposition; Competence Development; Social Sciences;

    Sammanfattning : Due to the number of changes in the labor market, it is of high importance that organizations form strategies to attract, develop and maintain employees. One of these current strategies are referred to as Employer Branding, which can be viewed as the package of the functional, economic and psychological benefits provided by employment, and identified with the employing company. LÄS MER

  4. 4. Upplevelsen av UX-design i korrelation till varumärke : En studie av fallet ICA

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Olivia Gisle; Jenny Wickman; [2019]
    Nyckelord :UX-design; brand; key values; communication; human-computer interaction; ICA;

    Sammanfattning : This study's aim is to examine the correlation between UX-design (user experience design)and brand. This happens through focusing on studying the possible importance of UX-designas a communication means of a brand. LÄS MER

  5. 5. Employer Branding - Medarbetares upplevelser av vad som krävs i en organisation för att attrahera och behålla personal

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Evelina Henriksson; Gabriella Wahlqvist; [2019]
    Nyckelord :Employer branding; internal employer branding; external employer branding; attraktionskraft; motivation; gemenskap; training of worklife; development; progress; education; knowledge och employee retention; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Dagens arbetsmarknad har blivit allt mer rörlig och individer har fler möjligheter gällande valet av arbetsplats än vad de under tidigare decennier haft. Humankapitalet har även kommit att ses som en allt mer betydande faktor för organisationers konkurrenskraft. LÄS MER