Sökning: "Employer Value Proposition - EVP"
Visar resultat 6 - 10 av 25 uppsatser innehållade orden Employer Value Proposition - EVP.
6. Hur attraherar man talanger under en global kris? : En kvalitativ studie om hur IKEA Retail Sverige har attraherat talanger under Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats behandlar definition och attraktion av så kallade “talanger”. Det identifierade problemet är organisationers utmaningar med att attrahera individer med önskvärd kompetens på en konkurrensutsatt marknad. Vidare utvecklas problemet när det samtidigt uppstår en global kris i form av en Covid-19 pandemi. LÄS MER
7. Unga vuxnas syn på attraktiva arbetsgivare : En kvantitativ undersökning om hur man som arbetsgivare ska arbeta för att attrahera och behålla Unga vuxna
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att öka kunskapen kring hur organisationer kan använda sig av Employer branding för att bli en attraktiv arbetsgivare i syfte att attrahera och behålla Unga vuxna samt att undersöka om det finns några skillnader mellan Unga vuxna män och kvinnor i vad de värderar hos en attraktiv arbetsgivare. Begreppet Unga vuxna har i den här uppsatsen avgränsats till individer mellan 18-29 år. LÄS MER
8. Employer Branding – An ongoing Change and Translation - A qualitative article of how consultants translate their ideas of Employer Branding and act upon them in practice
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This article aims to analyse how an Employer Branding consultancy firm strategically works with identifying and implementing Employer Branding into other organisations. A case study was conducted using primarily 16 semi-structured interviews between Employer Branding Specialists, Senior Managers, and Partners, as well as document analysis, digital- and physical observations. LÄS MER
9. Undersökning om Employer Branding: En fallstudie i IT-branschen
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : På grund av en mindre befolkningsmängd, nya informationsflöden och ökad konkurrens om medarbetare med rätt kompetens står dagens IT-företag inför en ny utmaning; att attrahera och bibehålla medarbetare. Här kommer employer branding in i bilden, employer branding kan översättas till arbetsgivarmarknadsföring och är ett arbete som företag utför för att öka dess status på arbetsmarknaden. LÄS MER
10. Employer Brand Loyalty Revisited - Adapting to a Changing Reality - A qualitative article on how companies, engaging in Employer Branding efforts, need to adapt to a constantly changing context
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This qualitative case study aims at critically analyse how businesses today, actively working on their Employer Brand, engage in this work in a changing context, focusing on Employer Brand Loyalty. This was done by investigating six case companies using interviews and document analysis. LÄS MER