Sökning: "Employer Value Proposition"

Visar resultat 21 - 25 av 87 uppsatser innehållade orden Employer Value Proposition.

  1. 21. Value-driving factors for Employer Attractiveness : A multiple case study within the IT industry

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Jonatan Moen; Magdalena Woodhouse; [2021]
    Nyckelord :Customer value; Employer attractiveness; Employer branding;

    Sammanfattning : As the society we live in today is moving towards being more technology-driven, the competition in the labor market of attracting people within the IT industry is increasing. To attract people within the IT industry, firms must understand what attracts these people to then be able to form a proposition that suits these individuals. LÄS MER

  2. 22. Hur svenska lärosäten presenterar sig genom digital information : en kritisk diskursanalys av universitet och högskolors hemsidor.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Sabina frenander; [2021]
    Nyckelord :normkritik; sociala kategoriseringar; intersektionalitet; intersectionality; employer value proposition; employer branding; higher education; högre utbildning;

    Sammanfattning : I en alltmer digital värld som ständigt utvecklas är det av central betydelse för arbetsplatser att presentera sig i form av digital information. De rätta värdena kan nämligen attrahera de så kallade rätta medarbetarna samtidigt som det kan leda till nöjdhet i arbetslivet och organisatoriskt engagemang. LÄS MER

  3. 23. "Starka varumärken får kraft inifrån" : En kvalitativ fallstudie om internkommunikation kopplat till en organisations arbetsgivarvarumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Lydia Berg; Filippa Grankvist; [2021]
    Nyckelord :employer brand; internal employer branding; internal communication; employees perceptions; employer value proposition; arbetsgivarvarumärke; intern employer branding; intern kommunikation; medarbetarnas uppfattningar; medarbetarlöfte;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats studien är att få djupare förståelse för och kunskap om hur organisationen vi undersökt, hädanefter benämnt som Organisation X kommunicerar internt för att stärka/upprätthålla sitt arbetsgivarvarumärke och hur detta implementeras och i sin tur uppfattas av medarbetarna.  Metod: Studien är en fallstudie som tillämpar en kvalitativ forskningsmetod med en tolkande ansats. LÄS MER

  4. 24. The role of employer branding onemployee retention. : A study regarding bank organisations abilities to keep current employees.

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Fadomo Hassan; Simon Gelin; [2021]
    Nyckelord :Banking industry; Employee retention; Employer branding; Employer value proposition;

    Sammanfattning : The Swedish banking industry is constantly exposed to changes, mainly due to the revolutionof digitalisation. Mobilisation is another factor which affects the industry mainly by challengingemployers. The supply in the labour market has increased markedly and the needs of employeesare ever changing. LÄS MER

  5. 25. Hur arbetar arbetsgivare på landsbygden för att skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke? : En kvalitativ studie om hur arbetsgivare inom kommunal samt privat verksamhet i mindre orter arbetar med employer branding, och hur det påverkar arbetstagarnas motivation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emma Sjödin; Madeleine Blom; [2021]
    Nyckelord :employer branding; arbetsgivarvarumärke; kommunal sektor; privat sektor; urbanisering; motivation; place branding;

    Sammanfattning : Vi har genomfört en kvalitativ studie där semistrukturerade intervjuer har utförts på arbetstagare samt arbetsgivare inom kommunal och privat verksamhet i mindre orter. Det som undersöks är hur arbetsgivarna inom vardera sektor arbetar med employer branding och för att få ett attraktivt arbetsgivarvarumärke, samt hur det påverkar arbetstagarnas motivation. LÄS MER