Sökning: "Employer branding - Employer attractiveness - Gävle municipality - Employer Attractiveness Scale"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Employer branding - Employer attractiveness - Gävle municipality - Employer Attractiveness Scale.

  1. 1. Partnerval på arbetsmarknaden : Employer branding: den externa upplevelsen och attraktionskraften av en arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Arvid Weiss; Enna Nogo; [2020]
    Nyckelord :Employer knowledge; employer attractiveness; Employer Attractiveness Scale; Arbetsgivarkännedom; arbetsgivarattraktivitet; Employer Attractiveness Scale;

    Sammanfattning : Studien undersökte lärarstudenters uppfattning om en kommuns arbetsgivarattraktivitet. Studien syftade till att undersöka sambandet mellan Kommunens arbetsgivarattraktivitet och lärarstudenters kännedom om Kommunen och huruvida kännedomen var värdeladdad, samt att undersöka skillnader mellan en Ideal arbetsgivares attraktivitet och Kommunens arbetsgivarattraktivitet. LÄS MER

  2. 2. Hur uppfattar invånarna i Gävle kommun de som arbetsgivare? : En kvantitativ studie om skillnader i uppfattningen mellan de invånare som har kommunen som arbetsgivare och de som inte har det.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Psykologi

    Författare :Elna Hemlin; Elin Broberg; [2018]
    Nyckelord :Employer branding - Employer attractiveness - Gävle municipality - Employer Attractiveness Scale; Employer branding - Arbetsgivarattraktion - Gävle kommun - Employer Attractiveness Scale;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur invånare i Gävle kommun ser på kommunen som arbetsgivare med bakgrund till hur kommunen valt att arbeta med employer branding. Syftet var även att se om det fanns några skillnader i uppfattningen beroende på om respondenten har kommunen som arbetsgivare eller inte. LÄS MER