Sökning: "En Butiken"

Visar resultat 1 - 5 av 465 uppsatser innehållade orden En Butiken.

  1. 1. E-handelsföretag och den fysiska butiken - ett smart varumärkesdrag eller fåfänga?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Haglund; Petra Ohlson; Emma Ahlstedt; [2023]
    Nyckelord :Brand experience; brand image; motives; e-commerce; physical store; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad finns det för motiv för e-handelsföretag inom sällanköpshandeln att etablera fysiska butiker? Hur använder e-handelsföretag den fysiska butiken för att skapa brand experience och brand image? Hur påverkar fysiska butiker e-handelsföretagens lönsamhet? Syfte: I denna studie har vi som avsikt att redogöra för varför renodlade e-handelsföretag inom sällanköpshandeln öppnar fysiska butiker, samt undersöka hur den fysiska butiken används för att stärka e-handelsföretagens varumärken med utgångspunkt i teorierna brand experience och brand image. Vidare syftar studien till att skapa en teoretisk grund och ökad förståelse för fenomenet med e-handelsföretag som öppnar fysiska butiker, utifrån ett management perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Kunden har faktiskt inte alltid rätt- En kvalitativ studie av klagomålshantering utifrån makt, ansvar och intern kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fanny Westergren; Elina Zagar Lindstad; [2023]
    Nyckelord :Klagomålshantering; ansvar; makt; intern kommunikation; service recovery; konsumentnära personal; complaint management; responsibility; power; internal communication; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har faktiskt inte alltid rätt- En kvalitativ studie av klagomålshantering utifrån makt, ansvar och intern kommunikation Författare: Fanny Westergren och Elina Zagar Lindstad Handledare: Malin Zillinger Syfte: Syftet för detta arbete är att undersöka hur konsumentnära personal inom branschen för försäljning av skönhetsprodukter i fysisk butik upplever klagomålshanteringen inom organisationen. Detta kommer att undersökas utifrån teorin gällande ansvar, makt och intern kommunikation. LÄS MER

  3. 3. Icke-heteronormativitet - Lebbigt?

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Lindqvist Maja; [2023]
    Nyckelord :Normkritik; normkreativitet; barnlitteratur; HBTQ;

    Sammanfattning :   Intresset för normkritiska perspektiv ökar, något som märks i allt från ­akademi och offentlig sektor, till kultur- och näringsliv. Med detta följer ett behov av att ta utveckla metoder för att omsätta ett normkritiskt perspektiv till praktisk handling. LÄS MER

  4. 4. Cirkulär och hållbar konsumtion – det ska vara lätt att göra rätt : En kvalitativ studie om Generation X attityder och beteende till second hand produkter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Vanessa Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Gen X; Second hand; Green marketing; Circular economy; Sustainability; Gen X; Second hand; Grön marknadsföring; Cirkulärekonomi; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Hållbar konsumtion är viktig för att stävja ohållbar utveckling i dagens samhälle. Konsumenter idag vill konsumera mer hållbart, men deras positiva attityder till miljön överförs inte alltid till deras beteenden. LÄS MER

  5. 5. Vilken matbutik väljer du? : En kvantitativ studie om konsumentens beslutsresa inom svensk dagligvaruhandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Eriksson; Philip Ljung; [2023]
    Nyckelord :Konsumentens beslutsresa; konsumentbeteende; varumärkeslojalitet; prisbild; dagligvaruhandel.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en ökad förståelse för konsumentens beslutsresa inom svensk dagligvaruhandel. Detta genom att undersöka hur konsumentens beslutsresa ser ut samt effekten av varumärkeslojalitet och prisbild i valet av matbutik. LÄS MER