Sökning: "En studie om lojalitet i resebranschen"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden En studie om lojalitet i resebranschen.

  1. 1. Lojalitet i resebranschen : En studie om hur svenska researrangörer arbetar med att skapa lojalitet och starka relationer på Internet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Elin Svensson; Susanna Olsson; [2012]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; lojalitet; starka relationer; resebranschen;

    Sammanfattning : Dagens researrangörer möts ständigt av en hård konkurrens på resemarknaden. Homogena varor och likartad marknadsföring gör det inte lättare då konsumenterna blir alltmer fokuserade på priser. LÄS MER

  2. 2. Strand som strand? : En studie om de etablerade researrangörernas strävan efter långsiktig överlevnad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Thomas Ringqvist; Fredrik Lantz; [2011]
    Nyckelord :Involvering; mervärde; lojalitet; transaktion; relation;

    Sammanfattning : Den moderna resebranschen anammade relativt tidigt en högförädlingsstrategi där målet var att tillgodose den mångfald av olika slags resbehov som konsumenter uppvisade. Detta gjordes genom att erbjuda differentierade resor som betraktades som upplevelser snarare än standardiserade reserbjudanden. LÄS MER

  3. 3. Charterbranschens undergång? : En studie om lojalitet i resebranschen?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Strömberg; Patricia Gomez; [2009]
    Nyckelord :Charter industry; Loyalty; Involvement; Interaction; Relationship Marketing; Communication; Charterbranschen; Lojalitet; Involvering; Interaktion; Relationsmarknadsföring; Kommunikation;

    Sammanfattning : Nyckelord: Charterbranschen, Lojalitet, Involvering, Interaktion, Relationsmarknadsföring, Kommunikation, Bakgrund: Kundernas förändrade efterfrågan har tillsammans med den ökade konkurrensen från Internetbaserade bolag gjort det allt svårare för traditionella charterbolag att överleva på marknaden.   Problemformulering: Vilka faktorer ger kunden incitament att förbli lojala gentemot charterbolagen Syfte: Syftet är att genom en kvalitativ ansats analysera och utvärdera charterbolagens förutsättningar för att skapa lojala kunder. LÄS MER

  4. 4. Värdeskapande på den virtuella marknaden - En studie av jämförelsesidor för resor

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Ann-Louise Lindberg; Cecilia Marcussen; [2007]
    Nyckelord :Internetmarknadsföring; marknadsföring; e-handel; värdeskapande; affärsmodell; jämförelsesida; prisjämförelse; turistbranschen; turismbranschen; reseföretag; resor; resebranschen;

    Sammanfattning : Uppsatsen har skrivits i en tid då allt fler företag lägger sin verksamhet på Internet. Resebranschen ligger framförallt långt fram när det gäller Internet och är klart störst på e-handel då den står för 30 procent av den totala e-handeln i Europa. LÄS MER

  5. 5. Den lojala resenären : en studie om varumärkeslojalitet inom resebranschen

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Åkesson; Angela Hau; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna uppsats har vi undersökt charterresenärers köpbeslutsprocess vid val av researrangör om de reser som: Kompisgäng, Yngre Par, Barnfamilj, eller Äldre Par. I förlängningen syftar detta till uppsatsens egentliga mål, nämligen att undersöka om dessa fyra olika typer av grupper är varumärkeslojala eller inte med avseende på researrangör samt vad detta beror på. LÄS MER