Sökning: "Encoding Decoding"

Visar resultat 21 - 25 av 174 uppsatser innehållade orden Encoding Decoding.

  1. 21. It’s not easy being green : En kvalitativ studie om Na-Kd Circles CSR-Kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Matilda Blanc; Amina Carlsson; [2022]
    Nyckelord :NA-KD; CSR; CSR-communication; Fast fashion; Trademark;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility or CSR has, in step with societal development and awareness, driven companies to take several aspects into account. Issues relating to climate, sustainability, social and financial issues are some of the meanings of social responsibility and to which companies are taking into account. LÄS MER

  2. 22. Polar Codes for Biometric Identification Systems

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yicheng Bao; [2022]
    Nyckelord :Biometrics; Polar codes; Identification systems; Convolutional neural networks; Autoencoder; Privacy preservation; Biometri; Polära koder; Identifieringssystem; Konvolutionella neurala nätverk; Autoencoder; Sekretessskydd;

    Sammanfattning : Biometrics are widely used in identification systems, such as face, fingerprint, iris, etc. Polar code is the only code that can be strictly proved to achieve channel capacity, and it has been proved to be optimal for channel and source coding. LÄS MER

  3. 23. Spel & Dobbel - på gott eller ont? : En kvalitativ intervjustudie gällande unga människors uppfattning om spelreklam.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Oscar Agius; Simon Forsmark; [2022]
    Nyckelord :Gambling advertising; marketing; gambling; intermediaries; risks; Spelreklam; marknadsföring; penningspel; mellanhänder; risker;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att studera vilken syn unga människor har på spelreklam och hur de anser att spelreklamen framställs, samt hur spelbolagen går tillväga för att marknadsföra sig. Begreppet spelreklam åsyftar i studien marknadsföring för alla typer av penningspel. LÄS MER

  4. 24. "Ju mer hat de får desto mer lojal blir jag” : En studie om Oatlys brand community-medlemmars engagemang och värderande av information

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Noah Albrektsson; [2022]
    Nyckelord :Encoding decoding; uses and gratification; brand community; Oatly; mejeri industrin;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med ökad kunskap kring varför medlemmarna i Oatlys brand community engagerar sig i communityn och hur de värderar information som kommer från Oatlykontra från externa källor. Studien syftar även till att undersöka om medlemmarnas konsumtionsbeteenden påverkas av negativ information de får om Oatly. LÄS MER

  5. 25. Ju fler desto bättre? : En kvantitativ studie om hur Miljöpartiet använder emojis på Instagram samt vilken effekt det har på mottagare

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Ella Jansson; Oscar Fleetwood; [2022]
    Nyckelord :Social Media; Political Communication; Social Medialogic; Emoji; Instagram;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how the Green Party, which is a part of the Swedish parliament, uses emojis on Instagram. In addition, the study examines whether the usage has increased or not during the time period 2014-2021. The thesis also aims to find out how the use of emojis affects media users' perceptions of the message. LÄS MER