Sökning: "Engaged pedagogy"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Engaged pedagogy.

  1. 1. The Word for World is Forest : A multidisciplinary approach to teaching about genocide

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Marco Zalazar; [2023]
    Nyckelord :Genocide; Dehumanization; Peace Education; Le Guin; Cognitive Estrangement; Engaged Reading; Socratic Pedagogy;

    Sammanfattning : The current position proposed as a possible antidote to future human conflicts is to educate our students about the horrific consequences of past atrocities. To this end, this research paper will examine the possibilities of teaching the students to recognize and reject dehumanizing attitudes in society. LÄS MER

  2. 2. Exploring colonial and decolonial influences in the teaching of indigenous perspectives at Swedish Universities.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Kimberly Spirito; [2022-04-29]
    Nyckelord :Colonial influence; Decolonial influence; Education; Teaching of indigenous perspectives; Sweden;

    Sammanfattning : This thesis engages the topic of colonial and decolonial influences within teaching of indigenous epistemology, ontology, and methodology, here abbreviated to indigenous perspectives, at institutions of higher education. More specifically this study brings the discussion into a Swedish setting. LÄS MER

  3. 3. “Is it a sin against God to be poor?” : Marxist and Pedagogical Perspectives on Oppressive Ideologies in Octavia E. Butler’s Parable of the Sower and its Potential for Teaching Critical Thinking.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Sofia Schalander; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this essay, I have analysed the novel Parable of the Sower by Octavia E. Butler through a Marxist lens to investigate how ideological oppression is depicted through Capitalism and religion. To examine these ideologies, I analysed Lauren Olamina, the first-person narrator and her half-brother, Keith. LÄS MER

  4. 4. EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND MOTHER TONGUE TUITION AT A CROSSROADS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Katerina Olson; [2021-08-17]
    Nyckelord :Mother Tongue Tuition; Education for Sustainable Development;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this research is to investigate how ESD intersects with the subject of Mother Tongue Tuition in the compulsory school system via one municipality in Sweden. This is done by engaging with two analytical foci: i) the analysis of attitudes and responses to ESD in MTT. LÄS MER

  5. 5. Från demonstration till individuell kunskap : en studie om samspelet mellan kommunikation och inlärning med fokus på ämnet slöjd

    L3-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Morgan Mattisson; Emil Persson; [2020]
    Nyckelord :sloyd; demonstration; learning; smooth transition; understanding; VAK; visual; auditory; kinesthetic; learning style; learning strategies; rhetoric; leadership; slöjd; demonstration; inlärning; genomgång; övergång; förståelse; VAK; visuell; auditiv; kinestetisk; inlärningsstil; lärstrategier; retorik; ledarskap;

    Sammanfattning : I denna studie försöker vi finna svar på hur en praktisk lärardemonstration kan utföras på ett pedagogiskt vis. Vi undersöker även övergången från den stund som domineras av läraren till den stund som utmärks av individuellt elevarbete. LÄS MER