Sökning: "Engaging Games"
Visar resultat 1 - 5 av 90 uppsatser innehållade orden Engaging Games.
1. Designmönster i hybridiserade brädspel: En studie om hur dessa påverkar spelar-upplevelsen i Mansions of Madness: Second Edition
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker hybrida brädspel, en relativt ny genre av spel som blivit alltmer populär under senare år. En utmaning med att designa engagerande hybridspel är att kombinera analoga och digitala element på ett sätt som förbättrar spelupplevelsen. LÄS MER
2. Virtuell lantbruksodling med fokus på interaktivitet och immersivitet.
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Hemmaodling har på sistone sett ett ökat intresse hos flera svenskar, i takt med stigande inflation som lett till en generell oro över att kunna införskaffa råvaror till hemmet. Detta kandidatarbete utforskar användningen av VR som plattform för att utveckla en interaktiv och engagerande guide till odling hos användare som har en begränsad erfarenhet inom ämnet. LÄS MER
3. How do linear and nonlinear levels inspire game flow in cooperative gameplay? : comparative analysis of collaborative mechanics design in ItTakes Two
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : This study investigates how linear and nonlinear level designs inspire game flow in cooperative gameplay through a close reading analysis. The research focuses on It Takes Two, a highly successful cooperative game with compelling and unusual combination of game elements that enhance the cooperative experience. LÄS MER
4. "Vi ses bakom kulisserna" : Hur historielärare engagerar sina elever genom att göra historien levande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In this study we wanted to compare how history teachers working in various stages in the compulsory school and high school bring history to life through artifacts and narrations and how it differed based on the students’ cognitive maturity. We also studied how the combination of artifacts, role-playing games and stories can affect students’ learning of history. LÄS MER
5. Breaking down a videogame level´s design: Deconstruction of the narrative in The Witcher III: The wild hunt
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : This master's thesis aims to investigate the narrative components inherent in open-world games. In this thesis, we will extract the narrative part of a game,analyze it, and compare the narrative part with other game design elements. LÄS MER