Sökning: "Engelskämnet i grundskolans tidigare år"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Engelskämnet i grundskolans tidigare år.

  1. 1. Individanpassad engelskundervisning i årskurs 1–3 : Med fokus på neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Cornelia Löfvall; [2018]
    Nyckelord :Individanpassad engelskundervisning; elever; särskilda behov; ADHD; autism; anpassningar; hjälpmedel;

    Sammanfattning : Inledning: I den här studien har lärares tankar kring engelskundervisning i syfte att individanpassa den för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar undersökts. I Lgr11 (2011, rev. 2016, s. 8) redogörs för att undervisning ska anpassas efter varje individsbehov och förutsättningar. LÄS MER

  2. 2. Engelskämnet i grundskolans tidigare år

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Lisa Lantz; [2015]
    Nyckelord :Engelskämnet i grundskolans tidigare år; kommunikativ språksyn; språkutveckling och progression; lärarrollen och undervisningstraditionen;

    Sammanfattning : The intention of this study is to find out how the English subject takes form and develops in the early years in school related to the curriculum, teachers, teaching material, students and parents. The methods of the survey have been classroom observations, teacher interviews, textbook analysis and a parents´ questionnaire. LÄS MER