Sökning: "Engelsk språkinlärning"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Engelsk språkinlärning.

  1. 1. Supporting Teachers’ Understanding of Young Learners’ EFL Learning through a Digital Dashboard : Design and Evaluation of a Teacher-facing Dashboard

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gabriella Westman; [2022]
    Nyckelord :Teacher-facing Dashboards; User-centered design; Data Visualization;

    Sammanfattning : The benefits of being able to receive individualized guidance to support learning have been shown in various studies. However, most teachers are too pressured by time and budget constraints to be able to offer this. Thus, personalized learning has become a luxury that most teachers cannot provide. LÄS MER

  2. 2. Elever måste få göra fel för att göra rätt : Hur korrigerar lärare uttalsvariationer i engelsk språkinlärning i årskurs 4 - 6?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :JENNY PETTERSSON; [2021]
    Nyckelord :correction; error; feedback; mistake; pronunciation;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att ta reda på vad den senaste forskningen säger om lärares korrigering av uttal hos elever i engelskundervisningen. Detta är viktigt då eleverna behöver ett funktionellt tal för att göra sig förstådda på målspråket och vissa uttalsfel kan försvåra begripligheten. LÄS MER

  3. 3. Video games – A tool for expanding English vocabulary knowledge? : A study of video games potential impact on English vocabulary knowledge in Swedish upper secondary students

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Emelie Johannesson; [2020]
    Nyckelord :Video games; Students; English; English vocabulary; Language acquisition; Swedish students and Gaming; Videospel; Elever; Engelska; Engelskt ordförråd; Språkinlärning; Svenska elever och Videospelande.;

    Sammanfattning : This study researches the possibility of video games being a helpful tool when it comes to English vocabulary knowledge, by comparing the English vocabulary knowledge of those that play video games to those that do not play video games. The study also focuses on comparing the English vocabulary knowledge of those that play video games frequently to those that play video games seldomly and discuss why this might make a difference. LÄS MER

  4. 4. Engelskundervisning genom multimodalt material : Hur multimodalt material kan påverka elevers engelskinlärning samt lärares undervisning i årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Johan Sjöö; Gustav Lind; [2020]
    Nyckelord :EFL; ESL; multimodalt material; grundskolan; årskurs 4-6; engelsk språkinlärning;

    Sammanfattning : Denna litteraturstudie belyser forskning kring olika multimodala material inom engelskundervisning med fokus på barn och ungdomar. Enligt studiens problemformulering, behövs metoder för att ge stöd till en komplicerad språkinlärningsprocess, bidra till elevers motivation samt skapa anpassning för elevers skilda behov vid inlärning i engelskämnet. LÄS MER

  5. 5. Engelsk grammatik - lek och verklighet : En litteraturstudie med fokus på grammatik i undervisning och inlärning för årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Alisa Vaniushkina; Sara Abdi; [2019]
    Nyckelord :Grammatik; undervisning; språkinlärning; kommunikation; lärande;

    Sammanfattning : Throughout history the human ability of learning language has spawned numerous theories on which methods are most efficient in both teaching and learning language. Ever since English has earned its title of lingua franca, educators from around the world have been tasked with teaching students in a manner that is the most beneficial for learning the language. LÄS MER