Sökning: "Engelska för yngre åldrar"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden Engelska för yngre åldrar.

  1. 6. Engelska i en fiktiv värld : En undersökning av storylinemetoden i engelskundervisning för yngre åldrar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lilly Bergvall; [2017]
    Nyckelord :Storyline approach; young language learners; motivation; creativity; Storylinemetoden; språkundervisning i lägre åldrar; motivation; kreativitet;

    Sammanfattning : The storyline approach is a group centred and cross-curricular teaching method focusing on the creation of a story and a fictive world in the classroom. The story develops by the pupils’ answers to different key questions, which represent tasks and activities. LÄS MER

  2. 7. Att undervisa unga elever i engelska - arbetsmetoder för en andraspråksinlärning : En litteraturstudie om framgångsrik undervisning i engelska som andraspråk för årskurserna 1–3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Amber Olsson; [2017]
    Nyckelord :teaching young language learners; english second language; english language learners; teaching methods; Engelska språkinlärning; engelska för unga åldrar; undervisningsmetoder;

    Sammanfattning : Engelskundervisningen idag i årskurserna 1-3 är enligt min åsikt och erfarenhet, inte tillräckligt prioriterat. Många av eleverna kan redan vid skolstarten ha engelskkunskaper med sig och de måste nationellt ges möjligheten till att utveckla dessa. Läraren kan ha stor betydelse i barnens andraspråks- och språkinlärning. LÄS MER

  3. 8. Att använda engelska i undervisningen : En empirisk studie om hur mycket det engelska språket används ochpå vilket sätt under engelsklektioner i årskurs 2 och 3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Amber Olsson; [2017]
    Nyckelord :Engelska språkinlärning; engelska för yngre åldrar; muntlig kommunikation i engelska; lärarattityder; english language learners; english communication; teachers’ attitudes.; Engelska språkinlärning; engelska för yngre åldrar; muntlig kommunikation i engelska; lärarattityder; english language learners; english communication; teachers’ attitudes.;

    Sammanfattning : Engelskan har en stor påverkan i det svenska språket och i det svenska samhället idag. Många elever kan därför redan ha ett ordförråd i engelska när de börjar skolan, från till exempel film eller spel. LÄS MER

  4. 9. Talängslan i främmande språk : En litteraturstudie som undersöker elevers oro över att tala engelska

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Miranda Oskarsson; Ida Bergström; [2015]
    Nyckelord :Engelska; tal; språklig ängslan; grundskolans tidigare år; klassrumsmiljö; främmandespråksundervisning;

    Sammanfattning : Enligt läroplanen ska elever lära sig att kommunicera på engelska och utveckla tillit till sin språkliga förmåga. För att som lärare kunna stötta eleverna i detta måste man veta vad som kan hindra denna utveckling. LÄS MER

  5. 10. Target Langauge in the Primary Classroom : Teachers' beliefs and practices

    Magister-uppsats, Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Maria Nilsson; [2013]
    Nyckelord :teachers target use; TL; EFL; primary language education; EYL; English for young learners; YLL; young language learners; bilingual teaching; L1; lärares målsrpåksanvändning; engelska för yngre åldrar; engelskundervisning; förstaspråk; tvåspråkig undervisning;

    Sammanfattning : In spite of a monolingual norm in foreign language teaching during the last decades studies throughout the world show that teachers’ target language use varies significantly. This study sets out to examine to what extent the target language (TL) is used with young language learners and how this use correlates to teachers’ beliefs about foreign language teaching and first language (L1) inclusion. LÄS MER