Sökning: "English in years 4-6"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden English in years 4-6.

  1. 1. Man ska plocka dem direkt! : Kommunikativa undervisningsmetoder i två lärares engelskundervisning i årskurs 4

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Elizabeth Logrén; [2023]
    Nyckelord :Primary school years 4–6; English subject; communicative competence; teaching; Communicative Language Teaching; Sweden; Grundlärare årskurs 4–6; engelskämnet; kommunikativ kompetens; undervisning; Communicative Language Teaching; Sverige;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att ta reda på huruvida undervisningsmetoder för att utveckla elevernas muntliga, kommunikativa förmågor skulle vara synliga vid observationer av två lärares engelskundervisning i årskurs 4. Syftet var även att genom intervjuer få kunskap om de undervisande lärarnas syn på att utveckla elevernas förmåga att muntligt kommunicera på engelska och om deras arbetssätt innehöll aktiviteter för att främja denna utveckling. LÄS MER

  2. 2. EFL Textbooks and Workbooks in Swedish Middle School : Teachers Attitudes toward EFL Learning Materials Advantages and Disadvantages in Relation to Oral Skills and Social Interaction

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Engelska

    Författare :Angelica Stensson; [2023]
    Nyckelord :EFL; English as a Foreign Language; Swedish middle school; learning materials; textbooks; workbooks; oral skills; social interaction;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine the use of EFL learning materials, such as pre-constructed textbooks, workbooks and teachers guides, in a small group of teachers. The study set out to investigate how and in that case, why the teachers use the material and in addition their attitudes towards the materials advantages and disadvantages. LÄS MER

  3. 3. Språkvalet i engelskundervisningen : En studie om lärares språkval i engelskundervisningen i årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Alexandra Wessling Reisenhofer; [2022]
    Nyckelord :L1 first language ; target language; English only; Own language; Translanguaging; L1 första språket ; målspråk; endast engelska; eget språkbruk; transspråkande;

    Sammanfattning : Lärare reflekterar ofta kring vilket språk av svenska och engelska som ska användas mest i engelskundervisningen. Syftet med detta examensarbete är att undersöka lärares val av språk i engelskundervisningen samt vad de ser för konsekvenser med att använda svenska respektive engelska under engelsklektionerna. LÄS MER

  4. 4. Skönlitteraturens plats i engelskundervisningen : En kvalitativ studie om användningen av engelskspråkig skönlitteratur i årskurs 4 - 6.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Emilia Nordqvist; [2022]
    Nyckelord :arbetsmetoder; EFL; skönlitteratur; språkinlärning; uppfattningar;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att tillämpning av skönlitteratur i andraspråksundervisningen inte bara är gynnsam för elevers språkinlärning utan även för utvecklingen av sociala färdigheter och interkulturell kompetens. Rådande studie syftar till att bringa klarhet i hur verksamma lärare tillämpar skönlitteratur i engelskundervisningen i årskurserna 4–6, samt vilka möjligheter och utmaningar som man anser att tillämpningen av skönlitteratur medför. LÄS MER

  5. 5. Fritidsengelska i engelskklassrummet : En studie om hur lärare uppfattar att elevers förkunskaper påverkar deras engelskundervisning i årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Vaniushkina Alisa; [2022]
    Nyckelord :Extracurricular English; English teaching; grades 4-6; linguistic heterogeneity; motivation; Fritidsengelska; engelskundervisning; årskurs 4-6; språklig heterogenitet; motivation;

    Sammanfattning : Kontakter med engelska i tidig ålder verkar gynna barns engelska språkutveckling. Exponeringen har ökat markant de sista 10 åren och eleverna har fler förkunskaper med sig in i klassrummet än förut. Studiens syfte är att undersöka hur engelsklärare uppfattar att elevernas förkunskaper påverkar deras engelskundervisning i årskurs 4-6. LÄS MER