Sökning: "English lesson"

Visar resultat 1 - 5 av 98 uppsatser innehållade orden English lesson.

  1. 1. ESTETISKA LÄRPROCESSER SOM METOD FÖR ATT UTVECKLA ELEVERS TEMPUSANVÄNDNING I SKOLÄMNET ENGELSKA : En interventionsstudie i en svensk grundskola i årskurs 4

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Paulina Forsén; [2023]
    Nyckelord :Aesthetic learning processes; English tempus; year 4; the socio-cultural perspective.; Estetiska lärprocesser; engelskt tempus; årskurs 4; det sociokulturella perspektivet.;

    Sammanfattning : The study is about aesthetic learning processes in the subject English. The purpose of the study is to investigate whether aesthetic learning processes in the form of drama can contribute to a development in fourth graders’ command of grammatical tense in English. LÄS MER

  2. 2. Promoting Multilingualism as a Resource in Education : A Minor Field Study on a Senior Secondary School in The Gambia

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Melinda Malmström; [2023]
    Nyckelord :Access to the Curriculum; Didactic Design; First Language; Language of Instruction; Language Domination; Linguistic and Cultural Diversity; Multilingualism;

    Sammanfattning : AbstractThe study aims to explore how students’ linguistic resources are used for learning in a school in Gambia. The study is a field study and was conducted at a Senior Secondary School during January and February 2023. LÄS MER

  3. 3. ChatGPT in English Class : Perspectives of students and teachers from Swedish Upper Secondary schools

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Yuchen Zeng; Tanzima Mahmud; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; Artificial Intelligence AI ; English language teaching ELT ; Upper-secondary students.;

    Sammanfattning : Studien utforskade användningen av den Artificiell Intelligens chatbot, ChatGPT, i undervisningen av engelska (ELT) och hur elever och lärare på svenska gymnasieskolor uppfattade användningen av ChatGPT i engelskundervisningen. Studien har samlat båda kvantitativa data från 63 gymnasieelever genom en online-enkät och kvalitativa data från intervjuer med två engelsklärare på gymnasienivå. LÄS MER

  4. 4. Culture in the Swedish EFL-classroom : Teachers' perspectives on interpretation and implementation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Linda Wilson-Taylor; [2023]
    Nyckelord :EFL; culture; cultural representation; culture teaching; secondary school; intercultural communicative competence; stereotypes; regulatory documents; curriculum interpretation; curriculum implementation; frame factors;

    Sammanfattning : The Swedish regulatory documents for the school subject of English demand the presence of cultural representation/phenomena in the communicated material to the students but is vague about what the actual content should be. This leaves a lot of room for personal interpretation and selection of material for the teachers. LÄS MER

  5. 5. EFL Textbooks and Workbooks in Swedish Middle School : Teachers Attitudes toward EFL Learning Materials Advantages and Disadvantages in Relation to Oral Skills and Social Interaction

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Engelska

    Författare :Angelica Stensson; [2023]
    Nyckelord :EFL; English as a Foreign Language; Swedish middle school; learning materials; textbooks; workbooks; oral skills; social interaction;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine the use of EFL learning materials, such as pre-constructed textbooks, workbooks and teachers guides, in a small group of teachers. The study set out to investigate how and in that case, why the teachers use the material and in addition their attitudes towards the materials advantages and disadvantages. LÄS MER