Sökning: "English written productions"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden English written productions.

  1. 1. An Errors Analysis of Grammatical Errors in The Written Productions of Swedish Students in a Vocational High School

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Maryam Nezamabadi; [2023-02-01]
    Nyckelord :Error analysis; Verb errors; Common grammatical errors; English written productions; Grammar teaching; Second language learning; Errors based on word class categories;

    Sammanfattning : As an approach to spotting and analyzing students' errors, error analysis provides information that gives us a better understanding of students' knowledge of second language grammar, so we can offer them more effective teaching. This study is an error analysis that investigates the most common grammatical errors focusing on verbs, prepositions, articles, and pronouns in English writings produced by first-year high-school students at a vocational school in southern Sweden. LÄS MER

  2. 2. „Heute ich habe gemacht die Hausaufgaben“ : Syntaktischer Transfer in Deutsch als Fremdsprache – eine Untersuchung von Schülertexten

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Stella Einarsson; [2023]
    Nyckelord :Transfer; Fremdsprache; Deutsch als Fremdsprache; Transfer im Sprachenunterricht; Transfer in der Syntax;

    Sammanfattning : This study examines syntactic transfer in written productions amongSwedish-speaking learners of German in elementary school (15-16-year-oldsin grade 9) and high school (17-year-olds, course 4, year two). In SwedenEnglish is the first (L2) foreign language, compulsory for all pupils. LÄS MER

  3. 3. Feedback and digitalization : A qualitative study of the feedback methods of Swedish teachers of English at upper secondary school

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Malin Andersson; [2019]
    Nyckelord :feedback; digitalization; digital tools; virtual learning environment; återkoppling; digitalisering; digitala verktyg; virtuell lärmiljö; formativ feedback;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine what methods Swedish teachers of English use to give feedback on students’ written production and what factors influence them to choose these methods. An additional aim was to find out what teachers’ experiences are of digitalization in relation to feedback on students’ written production. LÄS MER

  4. 4. Feministiska budskap hos Jane Austen : En studie av samhällskritik i Northanger Abbey och dess relevans som undervisningsmaterial i kursen svenska 2

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Rebecka Backman; [2019]
    Nyckelord :Jane Austen; Northanger Abbey; Gender theory; Gothic genre; Social criticism; Jane Austen; Northanger Abbey; Genusteori; Gotisk genre; Samhällskritik;

    Sammanfattning : Jane Austen har blivit en av den engelskspråkiga litteraturens klassiska författare med sina romaner som handlar om unga kvinnor under det sena sjuttonhundratalet och det tidiga artonhundratalet. En av hennes första romaner, Northanger Abbey (1818) är ett av hennes mest humoristiska och ironiska verk. LÄS MER

  5. 5. SUBJECT-VERB AGREEMENT IN L2  LEARNER LANGUAGE    A study of compulsory school English in a Swedish context

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Erik Johansson; [2018-10-18]
    Nyckelord :SLA; error analysis; learner language; concord;

    Sammanfattning : Abstract: learners of English produce subject-verb agreement errors in written productions. The study uses Error Analysis in order to collect, identify, describe, and finally, explain the occuring errors. LÄS MER