Sökning: "Enhetligt budskap"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Enhetligt budskap.

  1. 1. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel-Maxim Petrik; Oscar Holgersson; [2024]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intressenter; Varumärkesaktivism; Hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER

  2. 2. #älskarmittjobb: En kvalitativ diskursanalys av ambassadörskap på LinkedIn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Maria Eklund; Annika Jönsson; [2020]
    Nyckelord :ambassadorship; discourse analysis; self-presentation; forms of capital; LinkedIn; social media; the knowledge society; sustainable lifestyle; ambassadörskap; diskursanalys; intrycksstyrning; Bourdieu kapitalteori; sociala medier; kunskapssamhället; hållbar livsstil; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det finns idag en ökad förståelse för medarbetarnas kommunikativa roll i organisationer, vilket kan förstås genom begreppet ambassadörskap. Samtidigt som organisationen vill uppmuntra sina anställda att agera som ambassadörer på sociala medier, vill man också kontrollera medarbetarnas röst för att säkra ett enhetligt budskap. LÄS MER

  3. 3. Visuell identitet för band i musikbranschen : Processen bakom att skapa Marigolds visuella identitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Niklas Porter; [2018]
    Nyckelord :Communication; Graphic Design; Visual identity; Grafisk Design; Kommunikation; Visuell identitet;

    Sammanfattning : Föreliggande undersökning är ett exempel på hur visuella identiteter för musikband kan skapas. Musikbandet Marigold användes som exempel. LÄS MER

  4. 4. Apotekskedjornas visuella kommunikation : En jämförande studie av butiksmiljöer och dess kommersiella attribut

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Emma Bertilsson; [2016]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; kommersiella attribut; apotek; butiksmiljö;

    Sammanfattning : Denna uppsats rör de fyra största svenska apotekskedjorna och dess visuella kommunikation samt användning av kommersiella attribut. Med visuell kommunikation menas här det budskap som sänds ut till kunden genom butiksutformningen och som kunden kan uppfatta med sina sinnen, exempelvis färgval, exponerade produkter och personalens bemötande. LÄS MER

  5. 5. "Stämningen fortsätter att vara på topp" - en kvalitativ studie av polisens relationsskapande taktiker på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alice Bergholtz; Susanne Jönsson; Petra Lindström; [2015]
    Nyckelord :Facebook; Government communication; Digital communication; Social media; Public Relations; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det är allt vanligare att myndigheter etablerar sin verksamhet på sociala medier för att skapa eller upprätthålla relationer till allmänheten. Examensarbetet undersökte hur den svenska polisen använt Facebook för att kommunicera med interagerande läsare, samt de relationsbyggande taktiker polisen använt i dialogen med läsare. LÄS MER