Sökning: "Enkät undersökning marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden Enkät undersökning marknadsföring.

  1. 1. Marknadsföring för klädföretag : Ett ramverk för positiva attityder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Jack Svanholm; [2023]
    Nyckelord :Reklam sociala medier; reklam e-post och sms; konsumenters attityder till reklam; word of mouth; klädindustrin; marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskanalers attraktivitet i klädindustrin och se vilka kanaler som unga vuxna föredrar, samt vilka faktorer som kan utnyttjas inom dessa marknadsföringskanaler för att göra dem så tilltalande som möjligt till målgruppen. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och undersöker kanaltyperna sociala medier, digital direktmarknadsföring samt word of mouth. LÄS MER

  2. 2. En kvantitativ undersökning om centrala och perifera budskap i miljökampanjer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Märta Ansgariusson; Astrid Moreau; [2022]
    Nyckelord :Elaboration likelihood model; Functional theory of attitude; Communication - Persuasion matrix; Miljökampanjer; Perifera och Centrala budskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie utgår från två miljökampanjer som skapats med grund i Cacioppo & Pettys (1984) “Elaboration likelihood model”, som kortfattat menar på att vi kan processa ett meddelande på antingen ett s.k perifert- eller centralt plan. LÄS MER

  3. 3. Rött till blått – Grafisk kommunikation i marknadsföring för mobilspel : Undersökning av preferenser för varma och kalla färger med koppling till genus och personlighet för marknadsföring till mobilspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Cecilia Höglund; Elina Tjäder; Tilla Segerstedt; [2020]
    Nyckelord :Färgtemperatur; Genus; Personlighet; Marknadsföring; Mobilspel;

    Sammanfattning : Studien ämnar att genom en explorativ undersökning undersöka om preferenser för varma och kalla färger med koppling till genus och personlighet för marknadsföring till mobilspel kunde finnas hos unga vuxna. Till undersökningen skapades ett fiktivt mobilspel presenterat i åtta reklamkampanjer anpassade för variabler till genus innehållandes två olika tematiker, feer och monster. LÄS MER

  4. 4. Swipe up : En kvantitativ undersökning kring hur konsumenters attityd och köpintention påverkas av marknadsföring via sociala medier

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Powell Vallared; Tina Zand Karimi; [2020]
    Nyckelord :Social media marketing; Influencer Marketing; UGC; E- WOM; attitude and purchase intention; Sociala medier-marknadsföring; Influencer Marketing; UGC; E-WOM; attityd och köpintention.;

    Sammanfattning : Since its inception, social media has developed into something that is now a constant part of our everyday lives. From being a digital place where users could keep in touch with friends and family, social media has become a place where consumers and companies have the opportunity to communicate. LÄS MER

  5. 5. Digitaliserad word of mouth, en betydande faktor för WTA : En experimentell studie applicerad på valet av mäklare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Andreas Ståhl; Markus Westblad; [2019]
    Nyckelord :WTA; WTP; IRP; eWOM; WOM; Valency; Volume; WTA; WTP; IRP; eWOM; WOM; Valens; Volym;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Digitaliserad word of mouth, en betydande faktor för WTA   Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Andreas Ståhl och Markus Westblad   Handledare: Jonas Kågström, Benny Berggren   Datum: 2019 – Juni    Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur eWOMs volym och valens påverkar konsumenters WTA i valet av tjänst från säljare. I denna studie har en undersökning av begrepp som WTA och eWOM ställts emot varandra i en experimentell design som sedan genom resultatet delat en förståelse för hur volym och valens påverkar valet av en fastighetsmäklare. LÄS MER