Sökning: "Enkätundersökning restaurang"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Enkätundersökning restaurang.

  1. 1. Delade upplevelser och förändrade smaker : En kvantitativ studie om hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters attityder till restauranger

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Malin Augustsson; Isabelle Hedberg; [2023]
    Nyckelord :User-Generated content; Brand attitude; Attitude components; Restaurant; Purchase intention; Användargenererat innehåll; Varumärkesattityd; Attitydkomponenter; Restaurang; Köpintention;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: I vilken grad påverkar användargenererat innehåll konsumenters tre dimensioner av attityder till företag i restaurangbranschen? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder till företag inom restaurangbranschen. Resultatet av att analysera de tre dimensionerna av attityder; kognition, affektion och konation kan hjälpa företag att förstå i hur stor grad användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder. LÄS MER

  2. 2. Kan Coronakrisen främja en mer hållbar livsstil? : En studie om individers konsumtions- och transportvanor före och under krisen samt förväntningar inför framtiden

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Globala studier

    Författare :Melisa Mackovic; Jonathan Jansson Åkerberg; [2020]
    Nyckelord :Hållbar konsumtion; transportvanor; kriser; hållbar livsstil; Covid-19;

    Sammanfattning : Studien fokuserade på människors uppfattningar kring förändrade konsumtions- och transportvanor för att se om kortsiktiga förändringar i vardagliga vanor gjorda under Covid-19, även pålång sikt kan påverka och förändra individers livsstilsvanor. Syftet med studien var att undersöka vilka vardagliga anpassningar människor gör under Covid-19 krisen och se om det leder till mer hållbara beteenden som människor tror de kommer fortsätta med även efter krisen. LÄS MER

  3. 3. Utbyggnad av Gröna Lund : Ett förslag till utformning av Skeppsholmsviken 6

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Anna Ekman; Soulin Molla Omar; [2019]
    Nyckelord :Amusement park; Architecture; Café; Culture; Dock; Gröna Lund; Park; Piling; Restaurant; Sustainability; Arkitektur; Brygga; Café; Gröna Lund; Hållbarhet; Kulturmiljö; Nöjesfält; Pålning; Restaurang; Tivoli;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka och gestalta utbyggnaden av Gröna Lund inom fastigheten Skeppsholmsviken 6 med hänsyn till funktion, upplevelse, kulturhistoriska värden, hållbarhet och allmänhetens intressen. Metod: Intervjuer genomfördes med personer som har varit inblandade i det pågående planarbetet och en enkätundersökning har delats på sociala medier för att ta reda på allmänhetens synpunkter och önskemål kring utbyggnaden. LÄS MER

  4. 4. Att arbeta med hög servicekvalitet inom säsongsproblematik

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för kvalitetsutveckling

    Författare :Kim Princis; [2017]
    Nyckelord :communication; Herzberg’s theory; hospitality; seasonality; service quality; bar och restaurang; herzberg’s theory; kommunikation; servicekvalitet; säsongsarbete;

    Sammanfattning : The research has studied a middle-sized organisation running hospitality services in a Nordic winterseason town. The purpose has been to study how high quality of service can be attained within seasonality problematics. LÄS MER

  5. 5. En kartläggning av introduktionsprocessen för nyanställda : En studie genomförd på två restauranger

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Sebastian Mathisson; Ramin Afram; [2016]
    Nyckelord :Introduction; process; information; organisation; communication; employment; survey; established processes; information success model; information and communication theory; introduction model; Introduktion; process; information; organisation; kommunikation; nyanställning; kartläggning; etablerade processer; information success model; informations och kommunikationsteori; introduktionsmodell;

    Sammanfattning : Introduktionsprocesser är en viktig del i många verksamheter och speciellt inom restaurangbranschen där nyanställda snabbt ska kunna arbeta självständigt. Restaurangbranschen är också en av de branscherna med högst personalomsättning, vilket kan vara ett problem. LÄS MER