Sökning: "Enterprise Knowledge Development"
Visar resultat 16 - 20 av 121 uppsatser innehållade orden Enterprise Knowledge Development.
16. DOES IT PAY TO BE ESG? : An empirical analysis of sustainability in the Nordic countries from a risk and valuation perspective
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : In the field of sustainable finance, Environmental-, Social- and Governance-ratings (ESG) have become an acknowledged measurement of a firm's sustainability performance. The increased awareness of sustainability issues in today's society is undeniable. LÄS MER
17. "Jag har knappt varit på toaletten på flera dagar känns det som" : En studie med blandad metod om digitala möten i offentlig verksamhet
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Background & problematization: The pandemic of the coronavirus covid-19 has led to a shock transition for both private and public actors to move to a remote mode fraught with digital encounters. This change has added various opportunities and challenges. LÄS MER
18. Business Model Generation for a Start Up Enterprise Within the Transport Infrastructure Industry
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : Transports, and transport infrastructures enable and deliver vital societal functions in today’s society. At the same time, as sustainability becomes more and more important these sectors fail to enable the rate of change that international and national policies calls for. LÄS MER
19. The Impact of Artificial Intelligence (AI) on CRM and Role of Marketing Managers
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Background- Emergence of artificial intelligence (AI) has transformed the dynamics of the business world. AI tools are changing the way marketers used to do business and these changes are so profound that it has become difficult for marketing managers to overlook the importance of investing in and adopting AI as an integral part of the marketing function. LÄS MER
20. Entreprenöriellt lärande i teknikundervisningen på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Enligt läroplanen för gymnasieskolan (Skolverket, 2011a) ses entreprenöriella förmågor och kompetenser som vägen framåt för att förbereda eleverna för de utmaningar som finns i dagens samhälle. Det utvecklar deras kreativitet, förmåga att ta initiativ och ansvar, samt stimulerar motivationen och engagemanget hos dem. LÄS MER