Sökning: "Enterprising and Business Development"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Enterprising and Business Development.

  1. 1. Entreprenörskap i hästföretag : en värdeskapande process

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Marie Leijon Cedermark; Hanna Nyberg; [2018]
    Nyckelord :värdeskapande; entreprenörskap; kontext; social resurs; human resurs; ridutbildning; lärande; interaktion;

    Sammanfattning : Entrepreneurship is a part of society’s development. According to the Swedish curriculum for the compulsory school this enterprising and innovative mindset shall be fostered by developing the student’s entrepreneurial competences, such as responsibility and willingness to take action. LÄS MER

  2. 2. Konsumenters krav på ökad tillgänglighet : En kvalitativ studie av småhandlares attityder mot ett omnichannel-koncept

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Isabelle Sundquist; Olivia Fritiofsson; [2018]
    Nyckelord :omnikanal; detaljhandel; fysisk handel; lojalitet; kundvärde; integrerade försäljningskanaler; sömlös shoppingupplevelse;

    Sammanfattning : Title: “Consumers demand for increased availability” Authors: Isabelle Sundquist & Olivia Fritiofsson Level: Bachelor's thesis Program: Enterprising and Business DevelopmentExaminer: Frederic Bill Background: Today the physical retailing is challenged as a result of digitalization and sales through different channels. Customers become increasingly demanding and seek a seamless experience and opportunity to shop whenever and wherever they want. LÄS MER

  3. 3. Vad är min personliga integritet värd? : En studie om konsumenters syn på organisationer som legitima utifrån deras datapraxis

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Victor Ivarsson; Eric Björn; [2018]
    Nyckelord :Legitimacy; data practice; digitalization; privacy; personal data.; Legitimitet; datapraxis; digitalisering; integritet; personuppgifter;

    Sammanfattning : Titel: Vad är min personliga integritet värd? Författare: Victor Ivarsson & Eric Björn Handledare: Patrik Persson Nivå: Enterprising & Business Development, Examensarbete (kandidat) 15 hp Nyckelord: Legitimitet, datapraxis, digitalisering, integritet, personuppgifter Bakgrund: Den tekniska utvecklingen har förändrat den digitala marknaden och gjort att konsumenters personuppgifter idag används av olika organisationer verksamma på Internet. Många av dessa företag är till och med uppbyggda kring konsumenters personuppgifter. LÄS MER

  4. 4. It is not you; it is your social media behavior : An explorative research of what influences consumers’ perceptions of a brand within a social media context

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Maya Strinnhed; Lina Hiltunen; [2017]
    Nyckelord :Social media; Content Generation; Trust; Interactions; Influencers; Buzz; Word-of-mouth; Reputation;

    Sammanfattning : Bachelor Thesis in Enterprising and Business Development, School of Business and Economics – Linnaeus University, 2EB01E, Spring Semester 2017.  Authors: Lina Hiltunen and Maya Strinnhed Tutor: Pär Strandberg Examiner: Frederic Bill Title: It is not you; it is your social media behavior - An explorative research of what influences consumers’ perceptions of a brand within a social media context Background: With the emergence of social media the communication landscape has changed and consumers tend to rely on online social information in a larger extent. LÄS MER

  5. 5. If the company is good, people need to know it : En studie om marknadskommunikationens påverkan på arbetsgivarvarumärket

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Oskar Bloom; Emma Filipsson; Joakim Ahlmén; [2017]
    Nyckelord :arbetsgivarvarumärke; marknadskommunikation; associationer; attraktionskraft; potentiella arbetstagare;

    Sammanfattning : Titel: Om företaget är bra, behöver folk få veta om det   Författare: Emma Filipsson, Joakim Ahlmén och Oskar Bloom   Handledare: Dan Halvarsson   Nivå: Enterprising & Business Development, Examensarbete (kandidat) 15 hp   Nyckelord: Arbetsgivarvarumärke, marknadskommunikation, associationer, attraktionskraft, potentiella arbetstagare.   Bakgrund: Bilden av ett arbetsgivarvarumärke ger ett resultat om vilken attraktionskraft en arbetsgivare har. LÄS MER