Sökning: "Entreprenör media"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Entreprenör media.
1. Porträtteringen av entreprenörer i lantbrukspress : en befästning och frigörelse av stereotypa mönster
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Entreprenörer och lantbrukare är manligt kodade koncept med manliga konnotationer. När lantbrukare studeras som företagare finns det en risk att den maskulint kodade entreprenören i samklang med den maskulint kodade lantbrukaren blir dubbelt stereotypiserad. LÄS MER
2. Den kvinnliga entreprenören : En kvantitativ innehållsanalys av Mincs sociala medier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : I denna studie studerar vi hur kvinnor som är entreprenörer gestaltas på Minc Startup House sociala medier, mer specifikt deras LinkedIn, Facebook och Instagram. En kvantitativ innehållsanalys har gjorts på inlägg som publicerats under ett års tid. Vi har studerat resultatet med hjälp av teorin om sociala konstruktioner som huvudteori. LÄS MER
3. Veta utan att förstå : Konstnärlig yrkeslivsprocess
Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för film och mediaSammanfattning : En icke tämjd berättelse om min yrkeslivsresa. Jag är driven från entreprenörskap, företagsledning och inkomst-status till konst och konstnärskapet. Texten är skriven ur känslan av flyk och ensamhet i mitt tidigare yrkesliv, i längtan att komma hem, via det okända, det outsägbara. LÄS MER
4. “VILKEN REAKTION VILL VI HA DENNA VECKA?” : En kvantitativ innehållsanalys och kritisk diskursanalys av Isabella Löwengrips gestaltning i morgon- och kvällspress
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : I denna uppsats undersöks på vilket sätt Isabella Löwengrips blogg kan ha format hennes framställning i svenska dagstidningar. Syftet är att ta reda på hur samspelet mellan journalister och en influerare förhåller sig till varandra och hur det kan påverka innehållet. LÄS MER
5. Låtskrivare = Entreprenör? : En kvalitativ studie om likheter mellan föreställningar om låtskrivare och entreprenörer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The purpose of the study is to examine similarities between the role as a songwriter with the role as an entrepreneur, as well as the conceptions about working with songwriting. To examine this three questions was asked: What similarities are there between the role as a songwriter and the role as an entrepreneur? What characteristics are described as important to succeed as a songwriter compared to those of an entrepreneur? What conceptions are there about working with songwriting? As a foundation for the thesis the history of the music industry is depicted in its own chapter with focus on the sales of music from the 15th century until today. LÄS MER