Sökning: "Entreprenöriell framgång"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Entreprenöriell framgång.

  1. 1. Enviropreneurial Marketings relation till svenska SM–företags hållbarhetsaktiviteter : resultatet av en kvalitativ fallstudie på tre internetbaserade företag

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ludvig Hindström; Ludvig Klasman; Niklas Sauer; [2019]
    Nyckelord :enviropreneurial marketing; SME; entrepreneurial marketing; word-ofmouth; green marketing; LOHAS; app; hållbarhet; sociala medier;

    Sammanfattning : Marknadsföring är en vital del för varje företags framgång på marknaden. På senare år har hållbarhets trender blivit allt mer attraktivt och att de svenska konsumenternas preferenser successivt förflyttar sig mot mer hållbara alternativ. LÄS MER

  2. 2. Konstnärliga entreprenörers framgångsfaktorer : En kvalitativ studie om att identifiera framgångsfaktorer förkonstnärliga entreprenörer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Mira Kurkiala; [2018]
    Nyckelord :Programmet för kulturentreprenörskap; Kulturentreprenörskap; entreprenörskap; konstnärskap; framgångsfaktorer; konstnärliga entreprenörer; konstnär; framgång;

    Sammanfattning : Konstnärskap och entreprenörskap är fenomen som båda kännetecknas genomskaparlust, hängivenhet, fritt och självständigt tänkande. Trots att det finns en dellikheter sinsemellan konstnärer och entreprenörers personlighetsdrag råder det likasåen missvisande bild vad gäller entreprenören som personlighetstyp. LÄS MER

  3. 3. Ta steget utanför din komfortzon : en studie kring generation Y: s definition av framgång

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lisette Andersson; Liza Flodin; [2015]
    Nyckelord :Success; comfort zone; entrepreneurial success; generation Y; motivation; personal development; entrepreneur; Framgång; komfortzon; entreprenöriell framgång; generation Y; motivation; personlig utveckling; entreprenör;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar ämnena framgång, motivation, komfortzon, personlig utveckling ochallt inom avgränsningen entreprenörer inom generation Y. Studien är kvalitativ och ärgrundad på vetenskapligt granskade publikationer samt annan relevant teori. LÄS MER

  4. 4. Det textila företagets arbete med affärsmodeller -­ En studie kring alternativa affärsmodeller, entreprenörskap, framgångsfaktorer samt hållbar utveckling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JUNA KARLSSON; ALEXANDRA ENGDAHL; [2014]
    Nyckelord :Entreprenörskap; Textil; Entreprenöriell framgång; Affärsmodeller; Hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Det finns en rad varierande affärsmodeller, vilka en entreprenör med mål att starta egen verksamhet, kan följa. Dock kan det vara svårt för denne att finna rätt alternativ, samt veta tillvägagångssättet i användandet av sådana affärsmodeller. LÄS MER

  5. 5. Invandrarföretagare i Växjö : Ur ett personligt nätverksperspektiv

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Jonas Andersson; Ulf Ljusberg; Christoffer Palm; [2011]
    Nyckelord :Invandrarföretagande; nätverk; personligt nätverk; företagande;

    Sammanfattning : Invandrar- och etniskt entreprenörskap har rönt stort forskningsintresse de senaste årtiondena utifrån dess påverkan på ekonomisk tillväxt (Casson et al, 2006) I Sverige har antalet företag som startas av personer födda utomlands, ökat med 75 % mellan 2001 och 2008, vilket bidrar till ekonomisk tillväxt och sysselsättning. Invandrarföretagare möter däremot specifika hinder och problem i deras vardag, bland annat avsaknaden av personliga nätverk (Tillväxtverket, 2010) vilket har en viktig roll för entreprenöriell framgång. LÄS MER