Sökning: "Entreprenöriell marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Entreprenöriell marknadsföring.

  1. 1. Entreprenöriell marknadsföring i små- och nya företag : En kvalitativ studie om marknadsföring i startups

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Löfroth Johansson; Jacob Eckervig; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurial marketing; entrepreneurship; marketing; start-up; self-employment; small business.; Entreprenöriell marknadsföring; entreprenörskap; marknadsföring; nyföretagande; egenföretagande; småföretag.;

    Sammanfattning : Small businesses have often been neglected in traditional marketing research as it has primarily focused on large, resource-rich companies. Small entrepreneurial companies are characterized by the fact that the entrepreneur is the main coordinator in the company. LÄS MER

  2. 2. Den gröna, attraktiva och konkurrenskraftiga staden : - En fallstudie om marknadsföring av gröna värden utifrån ett entreprenöriellt perspektiv.

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Carola Raad; [2022]
    Nyckelord :platsmarknadsföring; grön platsmarknadsföring; entreprenörialism;

    Sammanfattning : I det här examensarbetet undersöks konkurrenskraftig ekonomisk tillväxt och grön platsmarknadsföring utifrån ett entreprenöriellt perspektiv. Undersökningen grundar sig i att gröna värden kan användas i markandsföringssyfte och således betraktas som ett sätt att främja en stads ekonomiska tillväxt. LÄS MER

  3. 3. Enviropreneurial Marketings relation till svenska SM–företags hållbarhetsaktiviteter : resultatet av en kvalitativ fallstudie på tre internetbaserade företag

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ludvig Hindström; Ludvig Klasman; Niklas Sauer; [2019]
    Nyckelord :enviropreneurial marketing; SME; entrepreneurial marketing; word-ofmouth; green marketing; LOHAS; app; hållbarhet; sociala medier;

    Sammanfattning : Marknadsföring är en vital del för varje företags framgång på marknaden. På senare år har hållbarhets trender blivit allt mer attraktivt och att de svenska konsumenternas preferenser successivt förflyttar sig mot mer hållbara alternativ. LÄS MER

  4. 4. Osäkerhet eller optimism? En kvalitativ studie om hur entreprenörer förhåller sig till ny teknologi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Klara Sundberg; Jakob Örnmalm; [2019]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Technological readiness; Technological acceptance; Uncertainty; Optimism; Decision making; Entreprenörskap; Teknologisk beredskap; Teknologisk acceptans; Osäkerhet; Optimism; Beslutsfattande;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur entreprenörer förhåller sig till den osäkerhet som råder när beslut tas angående implementering av ny teknologi.   Metod: Då studiens syfte har varit att öka förståelsen för ämnet har semistrukturerade djupintervjuer använts som kvalitativ metod. LÄS MER

  5. 5. Entreprenöriell Marknadsföring - en teoriprövande fallstudie på Northern Spirit

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Robert Alilovic; Josef Hektor; Todd Malander; [2017]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER