Sökning: "Entreprenörskap nätverk kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Entreprenörskap nätverk kommunikation.
1. I'll have what he's having : can a bank increase the financial equality?
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : In Sweden, women own half as much as men, in the agricultural sector only 18% of business owners are women. Women tend to be viewed as more risk-averse than men by bank officials. Research has shown that young entrepreneurs are described differently depending on their genders. LÄS MER
2. In Concert at The Interior Cluster : A qualitative analysis of Interaction and the space between Conventions
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Purpose: A central ambition and purpose of the the thesis is to shed light on the social capital within the cluster and how it contributes to the creation of networks, in what turned out to be intertwined relationships between micro-foundations and social structures. Methodology/approach: This research paper used qualitative research methods, more specifically 10 semi-structured interviews were conducted and one mini focus group. LÄS MER
3. Tillit & Effektivitet i företags interna nätverk : En kvalitativ studie på hur tillit kan påverka effektivitet i ett internt nätverk ur ett ledarskapsperspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : I dagens samhälle är det oerhört betydelsefullt för organisationer att värna om sina nätverk, digitalisering skapar relationer snabbare än vad det tidigare gjorts i människans historia. Inte minst är det lika viktigt för organisationer att fokusera på sitt interna nätverk, med sina egna medarbetare. LÄS MER
4. Kommunikation i stora organisationer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Abstrakt Detta är en fallstudie utförd på ett stort (10 00+ individer), globalt, teknikföretag. Fallstudien utforskar en specifik kommunikationskedja som är central för livscykelhanteringen av produkter, från utveckling till avveckling, och som går tvärs igenom företaget. LÄS MER
5. Organisationers samhällsansvar : Att fömedla CSR via sociala medier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Problemformulering: Vad avgör hur sociala medier används vid kommunikation av CSR? Syfte: Syftet med uppsatsen är att utreda vad som avgör hur CSR används i sociala medier. Metod: En studie inspirerad av tvärsnittsdesign med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER