Avancerad sökning
Visar resultat 16 - 20 av 43 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
16. Inneklimat i kontorsmiljö : Utvärdering av inneklimat i en kontorsmiljö med fokus på ventilationen
M1-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : I dagens samhälle tillbringar människan ca 90 procent av sin tid inomhus, vilket innebär att människan befinner sig i konstgjort inomhusklimat. Då människan tenderar att befinna sig inomhus är det stor vikt att ventilationen ska fungera så bra som möjligt och att inomhusklimatet är tillfredsställande för vårt välmående och välbefinnande på arbetsplatsen. LÄS MER
17. Lärandemiljöer för utforskande inom naturvetenskap : Relationen mellan planering och nyttjande av inomhuslokaler på en förskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : The aim of this study is to investigate the relationship between how preschool’ premises are planned and how they are used. The study focusing on learning enviroments adapted for exploration in science. The investigation takes place at a newly opened preschool. It is based on a qualitative approach in form of semistructured interviews. LÄS MER
18. Beslag i IT-miljö : - en dragkamp mellan integritet och effektivitet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
19. Gröna utemiljöers betydelse inom psykiatrivården : erfarenheter från projektet Östra Sjukhusets heldygnsvård
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka gröna utemiljöers betydelse i anslutning till psykiatrivården och hur de kan påverka psykisk ohälsa som behandlas och diagnostiseras inom den typen av vård. Uppsatsen är en litteraturstudie som är kompletterad med erfarenheter från White Arkitekters projekt med Östra sjukhusets heldygnsvård. LÄS MER
20. Vad har barn rätt till och vad behöver de... egentligen? : En jämförande studie av barns livsvärldar inom förskole- och skolsammanhang i Sverige och Kambodja
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Denna jämförande, empiriska studie genomfördes under vårterminen 2017 och är skriven med inspiration av en hermeneutisk forskningsansats, en sociokulturell teoribildning samt ett normkritiskt och bildpolariserande arbetssätt. Syftet med vårt examensarbete var att, utifrån semistrukturerade intervjuer och bildanalyser av utbildningsmiljöer, undersöka möjlighetsskapande normer i barns livsvärldar inom förskole- och skolsammanhang samt att söka förståelse för hur vuxnas normer påverkar vilka möjligheter barn ges i den kontext som de befinner sig i. LÄS MER