Sökning: "Environmentally-friendly consumer"
Visar resultat 21 - 25 av 104 uppsatser innehållade orden Environmentally-friendly consumer.
21. Consumer preferences for graphic, structural, and information elements on recycled paper-based package : Gender, age, and education differences
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Objective: Nowadays, the increasing pressure pushes companies to behave more environmentally friendly. Indeed, packaging made from recycled fibres can represent an essential advantage for firms in the packaging industry if it is designed in a way that appeals to consumers. LÄS MER
22. Are you as green as the Grinch - or is it just an illusion?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this thesis is to reveal what critical factors affect the attitude-behaviour gap when consuming green apparel online, and what aspects in retailers’ green communication strategies are perceived to have an influence on performing green consumer behaviour online. Theoretical perspective: An own illustration of a theoretical framework has emerged from the reviewed literature. LÄS MER
23. Attribut som påverkar dina gröna köpbeslut
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Flera undersökningar har under de senaste åren visat på hur företag använder sig av miljömässiga budskap i sin marknadsföring för att framhäva sina produkter som mer miljövänliga än vad de i själva verket är, så kallad greenwashing. Genom det enorma utbudet som finns tillgängligt för nutidens konsumenter och de olika influenser de får till sig genom reklam kan det vara svårt för den enskilda konsumenten att avgöra om produkten är trovärdig eller inte. LÄS MER
24. Livsmedelsmärkning - en djungel för konsumenten? : En kvantitativ studie om konsumenters kännedom och användande av livsmedelsmärkningar i Sverige.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Livsmedelsmärkningar på framsidan av livsmedelsförpackningar kan vägleda konsumenter att välja mer hälsosamma produkter, och därigenom bidra till bättre folkhälsa. Märkningar kan också ge information om en produkt är bra för klimatet, ekologisk eller etiskt producerad. LÄS MER
25. An Understanding for CSR Communication Strategies : A content analysis of furniture & interior retailers CSR communication strategies
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : The increased interest and awareness of sustainability from an consumer perspective has also implicated increased interest among furniture and interior retailers. Sustainability does not only imply environmentally friendly products and have become a discussed topic in multiple contexts. LÄS MER