Sökning: "Environmentally-friendly consumer"

Visar resultat 21 - 25 av 104 uppsatser innehållade orden Environmentally-friendly consumer.

  1. 21. Consumer preferences for graphic, structural, and information elements on recycled paper-based package : Gender, age, and education differences

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Andrea Čabajová; Jakub Košík; [2022]
    Nyckelord :Recycled paper-based packaging; Recycled material; Graphic; structural; information elements; Consumers preference; Experiment;

    Sammanfattning : Objective: Nowadays, the increasing pressure pushes companies to behave more environmentally friendly. Indeed, packaging made from recycled fibres can represent an essential advantage for firms in the packaging industry if it is designed in a way that appeals to consumers. LÄS MER

  2. 22. Are you as green as the Grinch - or is it just an illusion?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Persson; Linnea Svensson; [2022]
    Nyckelord :Attitude-behaviour gap; online consumer behaviour; green consumption; green marketing; green communication strategies; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this thesis is to reveal what critical factors affect the attitude-behaviour gap when consuming green apparel online, and what aspects in retailers’ green communication strategies are perceived to have an influence on performing green consumer behaviour online. Theoretical perspective: An own illustration of a theoretical framework has emerged from the reviewed literature. LÄS MER

  3. 23. Attribut som påverkar dina gröna köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Werdien; Johanna Larsson; Anna Fasson Rydman; [2022]
    Nyckelord :Cognitive dissonance; Greenwashing; Marketing; Groceries and Purchase decision process; Kognitiv dissonans; Greenwashing; Matvaror och Köpbeslutprocessen;

    Sammanfattning : Flera undersökningar har under de senaste åren visat på hur företag använder sig av miljömässiga budskap i sin marknadsföring för att framhäva sina produkter som mer miljövänliga än vad de i själva verket är, så kallad greenwashing. Genom det enorma utbudet som finns tillgängligt för nutidens konsumenter och de olika influenser de får till sig genom reklam kan det vara svårt för den enskilda konsumenten att avgöra om produkten är trovärdig eller inte. LÄS MER

  4. 24. Livsmedelsmärkning - en djungel för konsumenten? : En kvantitativ studie om konsumenters kännedom och användande av livsmedelsmärkningar i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Amanda Granström; Julia Olofsson Sörlin; [2022]
    Nyckelord :Food labels; Front-of-package food labels; consumers knowledge; Livmedelsmärkningar; Märkning på livsmedel; Märkning; konsumenters kännedom;

    Sammanfattning : Bakgrund: Livsmedelsmärkningar på framsidan av livsmedelsförpackningar kan vägleda konsumenter att välja mer hälsosamma produkter, och därigenom bidra till bättre folkhälsa. Märkningar kan också ge information om en produkt är bra för klimatet, ekologisk eller etiskt producerad. LÄS MER

  5. 25. An Understanding for CSR Communication Strategies : A content analysis of furniture & interior retailers CSR communication strategies

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Oskar Sörman; Joel Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Triple Bottom Line TBL ; Corporate Social Responsibility CSR ; Communication; Furniture and Interior Retailers; Business Ethics; Sustainability;

    Sammanfattning : The increased interest and awareness of sustainability from an consumer perspective has also implicated increased interest among furniture and interior retailers. Sustainability does not only imply environmentally friendly products and have become a discussed topic in multiple contexts. LÄS MER