Sökning: "Erbjudande"
Visar resultat 1 - 5 av 371 uppsatser innehållade ordet Erbjudande.
1. Bortom den vanliga lektionen : En intervjustudie om lärare i ämnet idrott och hälsas syn på idrottsliga evenemang i skolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Denna studie utforskar idrottsliga evenemang på tre olika skolor. Studien undersöker vilket syfte de idrottsliga evenemang har samt hur lärare tror att idrottsliga evenemang kan motivera och engagera elever relaterat till ämnet idrott och hälsa. LÄS MER
2. Takeover-erbjudanden - Målbolagsstyrelsens skyldigheter vid en takeover-situation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Denna uppsats tar sikte på målbolagsstyrelsens roll i en takeover-situation. För att besvara syftet kommer uppsatsen inledningsvis presentera styrelsens allmänna handlingsutrymme. LÄS MER
3. Evaluating sensor accuracy and repeatability in gasketed plate heat exchangers
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknikSammanfattning : Alfa Laval has connected sensors to their gasketed plate heat exchangers (gphe) to extend their customer service offering. To develop this service further the flow through the GPHE is needed. In this thesis, the objective was to evaluate an inexpensive flow switch and two sensor kits that measure pressure and temperature. LÄS MER
4. Det svenska kronvittnessystemet : Åklagarens påföljdsförslag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Som ett resultat av de senaste årens utveckling av gängkriminaliteten i Sverige infördes 1 juli 2022 en ny reglering i svensk rätt. Den innebär i huvudsak att den som medverkar i utredningen av någon annans brott har möjlighet att erhålla strafflindring. Detta har införts som en ny strafflindringsgrund i brottsbalken. LÄS MER
5. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER