Sökning: "Eric Sandell"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Eric Sandell.

  1. 1. Integrerad marknadskommunikation: Vad är det? : En kvalitativ studie om hur företag använder integrerad marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Oscar Hjorth; Berfin Gulec; [2022]
    Nyckelord :Integrerad marknadskommunikation; strategisk positionering; promotionmix; marknadsmix; IMC social media; social media marketing;

    Sammanfattning : Title: Integrated marketing communication Level: C-essay at Linnaeus University for a bachelor's degree in business administration Authors: Berfin Gulec & Oscar Hjorth Language: Swedish Number of pages: 82 Supervisor: Michaela Sandell Examiner: Eric Rosell Date: SP Research question: How is integrated marketing communication (IMC) used in the companies studied? Aim: The aim of our research is to see how companies use integrated marketing communication today to then create an understanding of the IMC model. Theories: The theory consists of the IMC model which has nine different parts. LÄS MER

  2. 2. Är revisorn vital vid anskaffande av kapital? - En studie om kreditgivares uppfattning av olika revisorer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :André Larsson Ljungström; Annie Lidé; Eric Ridell; [2016]
    Nyckelord :Arvode; Byrå; Erfarenhet; Kognitiv psykologi; Kreditgivare; Revisionskvalité; Revision; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Är revisorn vital vid anskaffande av kapital? - En studie om kreditgivares uppfattning av olika revisorer Seminariedatum: 2:e juni 2016 Kurs: FEKH69 - Kandidatkurs i redovisning, 15 hp Författare: Annie Lidé, André Ljungström, Eric Ridell Handledare: Niklas Sandell Nyckelord: Revision, revisionskvalité, kreditgivare, kognitiv psykologi, erfarenhet, byrå, arvode Syfte: Syftet med uppsatsen är att utifrån de tre parametrarna 1) erfarenhet hos revisorn, 2) storlek på revisionsbyrån samt 3) storlek på revisionsarvodet undersöka hur dessa påverkar storbankerna vid kreditgivningsbeslut om lånefinansiering till mindre företag. Metod: En casebaserad enkät skickades ut till företagsrådgivare som fick göra ställningstaganden till olika situationer. LÄS MER