Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Magnetron sputtering of transparent conducting tungsten doped indium oxide
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/SolcellsteknikSammanfattning : In thin film solar cells there is a front contact layer called TCO, transparent conducting oxide. This layer requires high conductivity and high transmittance. LÄS MER
2. Föräldrars användning av barnriktat tal : En utvärdering av PEPP-modellensbedömningsmetoder; LENA- och videoinspelning
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Blom Johansson: LogopediSammanfattning : Objective and aim: Adults use child-directed-speech in their interaction with infants,w hich has been confirmed to have positive effects on their language learning. This study was a part of the Words make a difference project at Karolinska Institutet (KI). LÄS MER
3. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om bilders funktion i läromedel för religionsämnet på gymnasiet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : En kvalitativ studie är utförd i syfte att undersöka hur bilder i religionsläromedel på gymnasiet kan påverka elevers religionsuppfattning. För att uppfylla syftet behandlas tre frågeställningar. LÄS MER
4. Swedish Municipalities and Their Strategies Against Radicalization : A case study of two municipalities in Kronobergs County and their implementation of the National Strategy Against Violent Extremism
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : In 2001, George W. Bush, the former president of the United States, declared war on terrorism after the 9/11 attack at the World Trade Centre in New York. Since then, terrorism and terrorist attacks have perceived to be rather frequent and the problem of radicalization has become a new phenomenon in societies, especially the western societies. LÄS MER
5. Mer är mer - En kvantitativ studie på effekterna av vertikala varumärkesutvidgningar i nedåtgående led på lyxvarumärken
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In order for brands to differentiate themselves from their competitors, they frequently renew themselves by launching new brands. The luxury industry is characterized by a high competition and density of brands, therefore a differentiating strategy is even more important. LÄS MER