Sökning: "Erik Anger"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Erik Anger.
1. Empowerment i en Samtida Aktuell Kontext : En kvalitativ studie som behandlar hur empowerment kommer tilluttryck och möjliggörs i företag som präglas av fysiskt distanseratledarskap
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Empowerment i en Samtida Aktuell Kontext. En kvalitativ studie som behandlar hur empowerment kommer till uttryck och möjliggörs i företag som präglas av fysiskt distanserat ledarskap. LÄS MER
2. Covid-19-krisens effekter på fastighetsbolags kapitalkällor och refinansieringsmöjligheter : En explorativ studie i en svensk kontext vid inledningen av pandemin 2020
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Den svenska ekonomin har gått på högvarv under flera år och har kännetecknats av en lågräntemiljö med god tillgång på kapital. I spåren av finanskrisen under 2008 har flera kapitalkällor vuxit fram och möjliggjort en diversifiering av finansiering. LÄS MER
3. Elever, politik och valår : En kvalitativ intervjustudie av vad som påverkar elevers politiska intresse
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Unga anger idag ett ökande intresse för politiska frågor. Valdeltagandet ökar ständigt och allt fler ungdomar anger att de själva kan påverka sin egen vardag. Samtidigt anger många ungdomar att de har lågt förtroende för partipolitiken och menar att den inte kan lösa de problem som finns i Sverige. LÄS MER
4. Prostatacancer : En kvalitativ innehållsanalys av mäns upplevelser av sjukdomen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : Bakgrund: Prostatacancer är den vanligaste cancerformen som drabbar män i Sverige. Syfte: Syftet med studien är att beskriva mäns upplevelser av prostatacancer. Metod: Fyra självbiografier har analyserats genom en kvalitativ innehållsanalys med induktiv ansats. LÄS MER
5. Högläsning i grundskolans årskurser F-3 : En intervjustudie om lärares inställning till högläsning i grundskolans årskurser F-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur lärare säger sig använda högläsning som aktivitet i grundskolans årskurser F-3 samt att undersöka vilka ställningstaganden som ligger till grund för utformningen av högläsning av skönlitteratur i grundskolans årskurser F-3. De frågeställningar som legat till grund för studien är följande: o Hur anger lärare att högläsning av skönlitteratur i klassrummet utformas samt kan utformas och av vilka anledningar? o Hur anger lärare att skönlitterära verk väljs ut för högläsning i grundskolans årskurser F-3 och hur kan skönlitterära verk väljas ut? Kvalitativa semistrukturerade intervjuer användes och sex aktiva lärare intervjuades. LÄS MER