Sökning: "Erik Grönkvist"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Erik Grönkvist.

  1. 1. Sponsring - Varför det? En undersökning av vilka mål sponsorerna för Skånes tre allsvenska fotbollsklubbar har med sin sponsring

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Olofsson; Anders Torkelson; [2009]
    Nyckelord :Sponsring; mål; CSR; marknadsföringsstrategi; fotboll; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka de mål som sponsorerna för Skånes tre allsvenska fotbollsklubbar har med sin sponsring. Metod: I vår uppsats använder vi oss utav ett deduktivt angreppssätt och en kvantitativ metod. Empiriinsamlingen sker genom en enkätundersökning. LÄS MER

  2. 2. En studie om användningen av idrottssponsring och de bestämmelser som reglerar området

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Erik Boss; Sara Fahlström; [2009]
    Nyckelord :Sponsring;

    Sammanfattning : ”Rätt hanterat är sponsringsinstrumentet fantastiskt!” Detta uttalande kommer från Grönkvist (1999, s. 40) och med detta citat inleder vi vår studie om området sponsring. Vi har i vår undersökning valt att fördjupa oss i detta område för att behandla den problematik som kantar området. LÄS MER