Avancerad sökning
Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. TIWAC - Teaching In-Water Confidence for Physical Education and Health classes
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att pröva och utvärdera effektiviteten av inlärningsmetoden för Teaching In-Water Confidence (TIWAC) som först presenterades i Vattenvana (Håkman, 2015) i ett helklassutbildningsscenario, för att utveckla ett ramverk för anpassning av metoden till stora elevgrupper med varierade nivåer av vattenvana och simkunskap. Resultaten från den praktiska implementeringen av en utvecklingsplan för praktiska övningar, som skapats genom elevgemensam samkonstruktion, utgör grunden för utvärdering av fördelar med metoden, enligt riktlinjerna för Action Research. LÄS MER
2. Vattenvana - En studie av siminlärningsmetodik för elever med ovana vid vatten
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att anpassa Svenska Livräddningssällskapets Tolkning AvSimning Och Livräddning i LGR11 till ett arbetssätt för elever med ovana vid vatten. Genomsamkonstruktion av en utvecklingsplan för praktisk simundervisning tillsammans med enutvald grupp elever planeras, implementeras och utvärderas effektiviteten av ett program försiminlärning, enligt riktlinjerna för Action Research. LÄS MER
3. If you don’t know, now you know - A study of the educational qualities of hip-hop lyrics
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : Aim(s): To explore the qualities of hip-hop as an educational medium based on the close reading and in-depth analysis of its lyrics, using the lyrics to Nas’ N.Y. State of mind to discuss and exemplify the general traits of language structure as well as historical and cultural content. LÄS MER