Sökning: "Erik Lindkvist"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Erik Lindkvist.
1. Insider Trading and Firm Performance: Does insider trading reflect future firm performance on the Swedish market and how can we interpret their behavior from a financial and regulatory standpoint?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : We investigate whether insider trading reflects future firm performance on the Swedish market as it can assist outsiders in revising firm evaluation. The results are compared with US data to understand insider legislation efficiencies. LÄS MER
2. Arbetsorganisation och ledarskap, MAMF15
L3-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : Kursen Arbetsorganisation och ledarskap avslutades med en konferens där studenterna presenterade sina projektarbeten. Dessa arbeten är sammanställda i artiklar med olika teman kopplat till dagens arbetsliv. LÄS MER
3. Svenskheten som en dröm : En postkolonial litteraturanalys av Miika Nousiainens roman Hallonbåtsflyktingen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : This study is a postcolonial literary analysis of Miika Nousiainen’s novel Hallonbåtsflyktingen from 2007. The aim is to analyse how Sweden and Finland, along with the Swedish and Finnish characters, are portrayed in the novel. LÄS MER
4. Nobody likes the Middle East. There is nothing there to like. : En postkolonial studie av hur Hollywoodfilmer framställer människor från Mellanöstern före och efter 9/11
Kandidat-uppsats, Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : This study is a comparative analysis of how Hollywood portrays people from the Middle East before and after 9/11. The films used to conduct this study are True Lies (1994), The Siege (1998), The Kingdom (2007) and Body of Lies (2008). LÄS MER
5. Köpbeteenden på marknaden för internetannonsering
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund Marknaden för internetmarknadsföring fortsätter att växa och allt fler företag väljer att placera en större del av sin budget på just denna kanal. En av de vanligast förekommande och kostnadseffektiva metoderna i dag är displayannonsering. Antalet webbplatser är i princip omöjligt att uppskatta och ökar konstant. LÄS MER