Sökning: "Erik Nguyen"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Erik Nguyen.

  1. 1. Optimal Portfolio Allocation in the Middle East Real Estate Market: A Comparative Study of the UAE and Qatar : Why could UAE or Qatar be an opportunity for European businesses and portfolio investors in the Middle East?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Ayman Bazerbashi; Erik Nguyen; [2023]
    Nyckelord :Real estate market; UAE; Qatar; European investment; Market conditions; Cultural understanding; Geopolitical risks; Investment strategies;

    Sammanfattning : This research compares the real estate markets of the United Arab Emirates (UAE) and Qatar, focusing on opportunities and challenges for European businesses and portfolio investors. The study integrates theoretical frameworks, empirical findings from interviews, and analysis of official reports. LÄS MER

  2. 2. Elevassistentens roll i fritidshemmet : En kvalitativ studie om elevassistentens arbetsuppgifter, roller och möjligheter till inflytande i fritidshemmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Erik Carlbom; Tony Nguyen; [2022]
    Nyckelord :Elevassistenter; elever i svårigheter; fritidshem; inflytande; makt; roller;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie var att undersöka elevassistentens upplevelser av sin yrkesroll och hur arbetsuppgifterna ser ut på fritidshemmet samt rektorers uppfattning om elevassistenternas arbetsuppgifter. De övergripande frågorna vi ville få svar på var; hur upplever elevassistenterna sin roll på fritidshemmet, samt deras möjligheter till inflytande över sina arbetsuppgifter?, hur uppfattar rektorerna elevassistentens roll på fritidshemmet, samt deras möjligheter till inflytande i fritidshemmet och deras arbetsuppgifter? Vi har använt oss av Michel Foucaults teori om makt samt Erving Goffmans teorier om roller och ”masker” och gjort en narrativ analys. LÄS MER

  3. 3. Designförslag till digitala lärplattformar i syfte att att bidra till en känsla av autonomi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Povel Gulin; Erik Nguyen; [2021]
    Nyckelord :E-learning; learning platform; MOOC; intrinsic motivation; autonomy; SDT; E-lärande; lärplattform; MOOC; inre motivation; autonomi; SDT;

    Sammanfattning : Det är allt vanligare att personer använder sig av digitala lärplattformar för att lära sig nyafärdigheter. Lärplattformar gör det möjligt för personer att lära sig i sin egen takt och utan attbehöva infinna sig på en specifik plats vid specifika tillfällen, så länge denne har tillgång till endator och internetuppkoppling. LÄS MER

  4. 4. AR/VR applications in fashion retailing : An exploratory study on the effectiveness of virtual try-on technology along the customer journey

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Erik Nguyen; Alex Nguyen; [2021]
    Nyckelord :AR VR; Consumer engagement; Consumer behavior; Customer journey; Customer experience; Virtual try-on; Fashion industry; Optical retailing;

    Sammanfattning : This bachelor thesis explores a virtual try-on interface in the context of the fashion product category. It is argued that virtual representations of product offerings can stimulate consumers’ purchase intentions, and thus, enact an online transaction. LÄS MER

  5. 5. Product Placement In Games : A quantitative study of how product placement in games affect on consumers' attitude towardthe brand.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Chang Zhiyu; Paul Nguyen; Erik Manestam; [2019]
    Nyckelord :Product Placement; Script Placement; Screen Placement; Plot Placement; Consumer Attitude; Brand.;

    Sammanfattning : The purpose of this research paper was to explain how product placement in games influences the consumer’s attitude towards the brand. The aims during this work with the purpose in mind were to utilize quantitative methods in the pursuit of fulfilling the objective of answering how certain placement strategies can affect individual consumer’s attitudes. LÄS MER