Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. BEDÖMNING AV TEXT PÅ PAPPER ELLER SKÄRM En studie av hur en bedömningspraktik påverkas av huruvida elevtexter läses från papper eller skärm

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Erik Winerö; [2019-09-30]
    Nyckelord :Digitala nationella prov; provsystem; datorstödd bedömning TEA ; sambedömning; kollegialt lärande; Communities of Practice CoP praxisgemenskaper; infrastruktur och affordans;

    Sammanfattning : I denna uppsats presenteras en studie av en bedömningspraktik vid nationella prov i engelska, och hur denna påverkas av huruvida lärarna bedömer elevtexter utskrivna på papper eller från skärm. Enligt riksdagsbeslut skall från och med hösten 2018 skrivdelar vid nationella prov genomföras på en digital enhet med låst skrivyta och elevsvar skall anonymiseras. LÄS MER

  2. 2. Påverkas religionsundervisningen av lärarens andra ämne? En kvalitativ studie av fyra religionslärares inställning till religionsämnet och den eventuella påverkan av deras andra ämne.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Erik Winerö; Kristian J Gemfeldt; [2007]
    Nyckelord :Livsvärld; fenomenologi; religionsundervisning; äm;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Syftet med den här undersökningen är att undersöka hur ett antal religionslärare, i sin religionsundervisning, resonerar och påverkas av sitt andra ämne. Fyra religionslärare på gymnasiet har observerats och intervjuats utifrån hur de förhåller sig till sina respektive ämnen. LÄS MER

  3. 3. Retorisk gudstjänst En språklig-retorisk studie av en gudstjänst i Saronkyrkan

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Erik Winerö; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna uppsats görs en retorisk analys av en gudstjänst. Utgångspunkten är att en gudstjänst kan utgöras av en retorisk enhet och att dess olika delmoment, vart och ett, och tillsammans kan ses som argumenterande för en eller flera teser. LÄS MER