Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Inverkan av MBD på tiden för industrialisering hos ett tillverkande företag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Fanny Nordström; Erik Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Model Based Definition; Industrialization; Time-To-Market; Assembly; Model Based Definition; Industrialisering; Time-To-Market; Montering;

    Sammanfattning : En ökad konkurrens i flera branscher medför större krav på företagen inom dessa, där de behöver lansera sina produkter i en snabbare takt för att förbli konkurrenskraftiga. Tiden det tar för ett företag att börja utveckla en produkt tills att den kan lanseras på marknaden, ergo Time-To-Market (TTM), är ett av de mätetal som företag idag behöver förbättra. LÄS MER

  2. 2. Vd:s ersättning och företags lönsamhet : En studie om sambandet mellan ersättning till verkställande direktör och företags lönsamhet för bolag på OMXS30

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Erik Bell; Carl Nilsson; David Uddmyr; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Att leda funktionärer under sportevenemang

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Erik Nilsson; Jacob Olson; Zacharias Rosell; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Barriärer vid Lean-implementering - Prestationsmåttssystemets roll och betydelse

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Kim Fredlund; Erik Nilsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Kärlek kommer! : En undersökning av etnicitetsrepresentation i en svensk reklamföljetong

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Erik Frykholm Nilsson; Karl Gadd; [2017]
    Nyckelord :Reklam; stereotyp; etnicitet; följetong; ”vi och dem”; semiotik; representation;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker om karaktärerna i Comviqs populära reklamföljetong om kioskägaren Karim utsatts för någon form av reduktion och/eller stereotypisering baserad på etnicitet. Med en teoretisk ansats från verk av erkända forskare som studerat stereotyper, representation, svensk film och media bland annat, har det empiriska materialet, reklamföljetongen, analyserats enligt den semiotiska traditionen. LÄS MER